Bestuursadviseur met aandachtsgebieden regionale samenwerking en public affairs

Aanvraagnummer: 7279
Organisatie: Gemeente Dronten
Locatie: Dronten
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 28 September 2025
Regio: Flevoland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: 1 maal 12 maand(en)
Sluitingsdatum: 28-02-2025 09:00
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.
Opdracht
Jij vervangt de vaste bestuursadviseur regionale samenwerking en public affairs en bent daarmee een belangrijk aanspreekpunt voor het bestuur en de ambtelijke top voor de bestuurlijke belangenbehartiging richting het Rijk en voor de bestuurlijke samenwerking binnen de regio en provincie.
Je adviseert daarnaast deels het college en organisatie binnen het ‘reguliere’ besluitvormingsproces ter vervanging van ziekte en verlof van onze bestuursadviseurs.
Je adviseert concreet het college van burgemeester en wethouders over de bestuurlijke samenwerking in de regio met buurtgemeenten, regio Zwolle en de provincie Flevoland. Jouw regie helpt het bestuur om hun verantwoordelijkheid in het regionale krachtenveld waar te maken. Je functioneert als logische verbinder en sparringpartner van de collega’s binnen en buiten Dronten. Naast de advisering van het bestuur en de directie ga je ook hands-on aan de slag. Je werkt aan concrete lobbytrajecten en hebt solide ervaring in het uitlijnen van processen om tot een gedragen lobbyinzet te komen. Je zorgt bovendien voor een succesvolle uitvoering. Op die manier draag je bij aan het realiseren van de vele inhoudelijke opgaven van de gemeente Dronten. Verder ga je:
- Adviseren op de belangenbehartiging en strategie van Dronten en regionale partners, zoals de Regio Zwolle en in het samenwerkingsverband Samen Maken We Flevoland.
- Adviseren op de politiek-bestuurlijke besluitvorming binnen Dronten rondom regionale governance, samenwerkingsafspraken en de regionale agenda’s.
- Je gaat nauw samenwerken met buurgemeenten Urk en Noordoostpolder en de provincie Flevoland aan de gezamenlijke ambities uit de propositie ‘Consider it DUN!’
- Je adviseert het college van B&W t.a.v. hun positionering in koepelorganisaties zoals de VNG en de M50.
- Onderhouden van een breed netwerk van contacten met regionaalsadviseurs en public affairs adviseurs in de regio.
- Coördineren en afstemmen van de inzet op gezamenlijke lobbydossiers en uitvoeren van gezamenlijke belangenbehartiging;
- Coördineren van bestuurlijke bijeenkomsten en werkbezoeken samen met je collega’s.
- Je jaagt het regionale- en domein overstijgende denken aan in de organisatie.
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op mininmaal hbo-bachelor niveau;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in Bestuursadvisering/Public Affairs binnen een gemeentelijke instelling;
Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar in Bestuursadvisering/Public Affairs binnen een gemeentelijke instelling (beschrijf separaat en beknopt in de motivatie 1 voorbeeld met taken en verantwoordelijkheden) (100 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Resultaatgerichtheid – Je neemt concrete doelen als uitgangspunt voor het eigen gedrag en houdt hieraan vast totdat het doel bereikt is;
- Initiatief – Je onderneemt zelfstandig actie en signaleert kansen en zet deze om in optimalisaties die bijdragen aan betere organisatieprestaties;
- Overtuigingskracht – Je oefent invloed uit op mensen en situaties door jouw persoonlijk overwicht. Je bent gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Je communiceert ideeën duidelijk en stellig;
- Analytisch vermogen – Je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in week 10 van 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.