Fraud Blocker Bestuurssecretaresse / -secretaris van de burgemeester

Bestuurssecretaresse / -secretaris van de burgemeester

Logo van de gemeente edam volendam, met een gestreept schild in blauw, rood, geel en groen naast de tekst "gemeente edam volendam.

Aanvraagnummer: 4416
Organisatie: Gemeente Edam-Volendam
Locatie: Edam-Volendam
Uren per week: 28 - 32 uur
Tarief: €85 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 18-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk

Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met eigen verhalen, tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. Zo bundelen we onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke plek om te leven, wonen en werken. Als gemeente werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, en zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer. Er is ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden.

Opdracht
Voor minimaal 6 maanden zoeken we een secretaresse/secretaris voor de burgemeester. De huidige burgemeester zwaait eind maart af en de nieuwe start dan. In dit overgangsproces ben je een belangrijke schakel. Je bent hoofdsecretaresse/-secretaris en onderdeel van het team Bestuurssecretariaat. Samen met een collega beheer je de agenda en ontzorg je de burgemeester volledig. Je bent empathisch, doortastend, flexibel, punctueel, een teamplayer en discreet. We verwachten dat je met je ervaring en persoonlijkheid snel de taken en verantwoordelijkheden eigen maakt en collegiaal samenwerkt. De kabinetstaken behoren ook tot het takenpakket.

Vereisten
1. Een maximum uurtarief van € 85,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
2. Minimaal 10 jaar relevante werkervaring als secretaresse/secretaris, waarvan minimaal 5 jaar als bestuurssecretaris van wethouders of burgemeester;
3. Beschikbaar per 1 november 2024, voor minimaal 6 maanden.

Gunningscriteria
4. Ervaring met iBabs, benoem waar dit is opgedaan (25 punten);
5. Ervaring met kabinetszaken (25 punten);
6. Ervaring als bestuurssecretaresse/-secretaris bij wisseling van burgemeester of college (duidelijk toelichten in het cv) (30 punten);
7. Beschikbaar op vrijdag (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u/ de aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties
- Empathisch vermogen;
- Communicatieve vaardigheden;
- Goed kunnen samenwerken;
- Gestructureerd werken;
- Flexibel;
- Politieke sensitiviteit;
- Integer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8, verbonden aan de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op in overleg te bepalen werkdagen, waarbij beschikbaarheid op vrijdag sterk de voorkeur heeft.

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024, vanaf 16:00 uur en woensdag 23 oktober van 09:00 uur tot 12:00 uur. Uitgenodigde kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 21 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- 'Bring your own device' is van toepassing. De kandidaat neemt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement mee voor zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of tablet.

De reactietermijn voor deze opdracht loopt tot vrijdag 18 oktober 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.