Aanvraagnummer: 5657
Organisatie: Gemeente Elburg
Locatie: Elburg
Uren per week: 24 tot 32 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, ’t Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we ook naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans krijgt om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
Van minder complexe vergunningen tot complexe aanvragen, van nieuwbouw tot bestaande bouw. Je gaat in gesprek met inwoners en organisaties over hun bouwplannen en aanvragen. Je toetst de aanvragen aan de omgevingsplannen en zoekt in samenwerking met collega’s naar mogelijkheden om plannen te realiseren.
Met de nieuwe Omgevingswet ligt de nadruk van jouw functie naast toetsen op meedenken en adviseren. Jij denkt mee met de aanvrager en kijkt vooral naar de mogelijkheden. Je geeft advies aan aanvragers, stemt zo nodig vooraf af met aannemers, architecten, de Welstandscommissie of andere betrokken partijen.
Voor aanvragers ben jij het eerste aanspreekpunt voor jouw dossiers. Omdat jij precies weet wat er speelt, kun je inhoudelijke input leveren voor overleggen en zorg je dat je binnen de termijnen tot een goed gemotiveerd besluit komt.
Je behandelt enkel- en meervoudige aanvragen voor omgevingsvergunningen die je toetst aan het omgevingsplan en het Besluit Bouwwerken Leefomgeving. Je informeert bewoners en bedrijven over het brede terrein van bouwen en wonen. Binnen de wettelijke termijnen bewaak je de voortgang van het proces en de kwaliteit van vergunningverlening. Je leidt jouw dossiers en kunt tot 25% van de tijd thuiswerken en de rest op kantoor.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’;
3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als vergunningverlener;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als bouwplantoetser;
5. Bereidheid om na minimaal 1040 uur of 12 maanden kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever.
Gunningscriteria
6. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau, in juridische richting of in de richting van Bouwkunde of Gebiedsontwikkeling (20 punten);
7. Afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (40 punten);
8. Aantoonbare werkervaring of onderbouwde kennis van RxMission (20 punten);
9. Aantoonbare kennis van de Omgevingswet, de Wkb en het Bbl (licht toe waar deze kennis is opgedaan) (20 punten).
Competenties
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
- Kwaliteitsbewust;
- Daadkrachtig en besluitvaardig;
- Proactief;
- Toegankelijk;
- Gericht op samenwerking.
Beoordeling van de gunningscriteria
Kandidaten worden beoordeeld op basis van bovengenoemde gunningscriteria. Het oordeel wordt gevormd door een weging van kennis, ervaring en competenties.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Dit is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op maandag tot en met vrijdag.
Hybride werken mogelijk: ja.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. Uitgenodigde kandidaten ontvangen bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist;
- Bring Your Own Device-principe: de kandidaat dient zelf een mobiele telefoon met abonnement, en laptop of iPad voor zakelijk gebruik te regelen.