Business Analist DSO-LV

Logo van het Kadaster met een gestileerde blauwe letter 'K' naast het woord 'kadaster' in lichtblauwe tekst.

Aanvraagnummer: 12726
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Kadaster
Locatie: Eindhoven
Uren per week: 32 - 40 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 23-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent.

Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Het team ontwikkelt en beheert applicaties en voorzieningen voor de Landelijke Voorziening Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO-LV) waaronder Informatiehuis Ruimte, DSO Monitoring, DSO Toolkit, DSO Viewer, OIS, Ozon, Ruimtelijkeplannen.nl en Stelselcatalogus. Als Business Analist heb je een ondersteunende rol binnen dit team. Hierbij werk je nauw samen met de diverse ontwikkelteams, functioneel beheerders en andere collega’s en zorg je dat er maximale waarde wordt geleverd aan onze stakeholders. Als business analist heb je ruime ervaring binnen een Agile omgeving en een duidelijke visie op business analyse. Actuele kennis van het werkveld (Omgevingswetdomein, specifiek de planketen van DSO-LV) met bijbehorende praktijkervaring is een duidelijke pré. Je hebt een kritische blik en schuwt het niet om keuzes te maken waarbij je rekening houdt met de diverse belangen en samenwerkingen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Agile
  • Scrum
  • Kanban
  • SAFe
  • JIRA
  • XML

Verantwoordelijkheden
Het Kadaster is volop in ontwikkeling en dat geldt ook voor de DSO-LV. Dat biedt jou de kans om een bijdrage te leveren waardoor onze dienstverlening elke dag beter wordt. Je gaat als business analist aan de slag met een aantal diensten ten behoeve van de DSO-LV. Welke diensten dit precies zijn stemmen we af in samenhang met de product owners en de andere business analisten binnen ons team.

Voor de functionele en technische analyses werk je nauw samen met de andere business analisten en adviseurs in het team, de functioneel beheerders en natuurlijk de IT teams die het technische beheer en de ontwikkeling van de diensten uitvoeren.

Alle diensten waarvoor we verantwoordelijk zijn draaien goed en worden continue doorontwikkeld om nog meer functionaliteit te bieden voornamelijk rondom het publiceren en weergeven van Omgevingsdocumenten, het monitoren van het DSO-LV en het publiceren en beheren van metadata. Hiermee zit er de komende jaren nog een hoop dynamiek en uitdaging in deze diensten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
2. Een maximum uurtarief van € 103,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 3 pagina’s A4;
4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
5. Mininaal een afgeronde (bachelor) hbo-opleiding;
6. Minimaal 3 jaar ervaring met functionele en technische businessanalyses;

Vereisten

Gunningscriteria
7. Kennis en ervaring met Omgevingswet, DSO-LV en bijbehorende standaarden. (40 punten);
8. Certificering op gebied van Informatie voorziening, SaFe, Modellering. (10 punten);
9. Motivatiebrief (50 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht.
  • Analytisch.
  • Adviesvaardig.
  • Overtuigend.
  • Communicatief, zowel schriftelijk als mondeling sterk.
  • Kwaliteitsgericht.
  • Klantgericht.
  • Proactief en initiatiefrijk.

Tarief
Maximaal € 103,00 exclusief BTW. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de conceptovereenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen.
Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht de geselecteerde inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.