Fraud Blocker Business controller Sociaal Domein | Gemeente Brummen | ZZP

Ontvang dagelijkse opdrachten mail

Business controller Sociaal Domein

Logo van Gemeente Brummen met een gestileerde blauwe leeuw die in een groene boom met rode vruchten klimt, naast de tekst "Gemeente Brummen.

Aanvraagnummer: 7029
Organisatie: Gemeente Brummen
Locatie: Gemeente Brummen
Uren per week: 16-24
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-03-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 20-02-2025 14:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht omschrijving

Afgelopen jaren hebben gemeenten te maken gehad met forse stijging van de uitgaven op Jeugd. Dit is een landelijke trend en Brummen is daar geen uitzondering in. Als Brummen willen we aan het stuur komen en blijven als het gaat om de uitgaven rond Jeugd. We willen beleidsmatig goede keuzes kunnen maken en versnellen op doorvoeren van de hervormingsagenda Jeugd. Dat vraagt onder andere om goede, actuele en juiste (financiële) sturingsinformatie. In 2025 moeten we hier een slag in maken. Je werkt aan drie deelopdrachten, die onderling samenhangen en als doel hebben het versnellen op de hervormingsagenda Jeugd op basis van inzicht.


Verantwoordelijkheden

Opdracht 1: Je bouwt aan een cockpit met sturingsinformatie voor management en bestuur. Met mogelijkheden van forecasting. Er ligt een basis, maar er is op korte termijn een boost nodig om inzichtelijk te maken wat er in het zorgveld aan de hand is waardoor we financieel uit de pas (blijven) lopen. Dit vraagt om analyses met de collega’s van het sociaal domein en financieel beleid samen. Waar loopt het uit de pas? Wat zijn daar de oorzaken van? Aan welke knoppen kan gedraaid worden? Namens de concerncontroller neem je deel in een taskforce Jeugd, onder leiding van de gemeentesecretaris.

Opdracht 2: Om bovenstaande mogelijk te maken, moet de financiële administratie op orde zijn. Met de concerncontroller onderzoek je óf en op welke wijze er synergievoordelen te behalen zijn en kwetsbaarheden in de financiële administratie van het sociaal domein ondervangen kunnen worden door samenvoeging met de algehele financiële administratie op concernniveau. Hierbij gaat het ook om de impact van de implementatie van ons nieuwe systeem ZorgNed ter vervanging van Civision en Isamenleving.

Opdracht 3: Doorontwikkelen van de interne controle in het sociaal domein. Om grip en zicht te houden op rechtmatigheid van uitgaven. Dit vraagt om slimme manieren van toetsing en rapporteren. Ook hier is een ontwikkelslag nodig. Dit doe je in afstemming met de concerncontroller en teamleden van de interne controle.


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2025 tot en met 31 mei 2025 voor 16 tot 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel tweemaal worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Overige eisen

U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

Aantoonbare werkervaring als controller binnen de lokale overheid (gemeente) in de afgelopen 5 jaar.

Een afgeronde relevante HBO-opleiding bijvoorbeeld richting bedrijfseconomie.


Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 10 %
Gewicht van kwaliteit : 90 %
Uitleg gunningscriteria

Top

Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten worden 3 kandidaten geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De BKPV komt als volgt tot stand:

prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria Kwaliteit

10 %

een (aantoonbaar) afgeronde relevante hbo-opleiding, bijvoorbeeld bedrijfseconomie

30 %

kennis en ervaring met softwarepakketten als Excel, Zorgned en/of Civision, ISamenleving, Key2Financiën en Power BI.

40 %

kennis en ruime aantoonbare ervaring in de inrichting en beheersing van de financiële processen bij gemeenten, bij voorkeur binnen het Sociaal Domein.

20 %

werkervaring als business controller binnen het sociaal domein van een gemeente.


Gunningscriterium Prijs

Geen limieten

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Tijdens de interviewfase wordt getoetst op:

  • proactiviteit en analytisch vermogen;
  • bestuurlijke/politieke sensitiviteit;
  • vermogen om effectief te communiceren op diverse hiërarchische niveaus en met personen van uiteenlopende kennisniveaus;
  • resultaatgerichtheid.


Interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Uitsluitend de kandidaten die na een schriftelijke beoordeling van de offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.

Indien na de schriftelijke beoordeling van de offertes blijkt dat er meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.

Indien ook in dat geval meer dan drie kandidaten in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal er een extra kandidaat worden uitgenodigd voor een interview.