Businesscontroller

Aanvraagnummer: 13163
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Locatie: Soest
Uren per week: 28 per week
Tarief: 95 per uur
Duur van de opdracht: 4,5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 18-08-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 26-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Uitvoeringsorganisatie BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Uitvoeringsorganisatie BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Uitvoeringsorganisatie BBS merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. De organisatie is volop in ontwikkeling en groeit toe naar een nieuwe organisatie onder de naam Eemkracht waarbij alle taken voor het sociale domein in één organisatie van ongeveer 200 fte per 1-1-2026 worden ondergebracht.
We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie.
Onze kernwaarden zijn:
- Denken in mogelijkheden,
- Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
- Professionaliteit,
- Efficiënt werken en
- Gericht op Samenwerking.
Opdracht
Als Businesscontroller speel je onder de aansturing van de concerncontroller BBS een essentiële rol in de verdere ontwikkeling van onze zelfstandige en professionele uitvoeringsorganisatie.
- Je draagt zorg voor actuele, betrouwbare en relevante (financiële) informatie t.b.v. alle teamleiders van BBS en de 3 gemeenten;
- Je werkt proactief mee aan de nadere uitwerking van de bedrijfsvoering en de planning en control voor de huidige en tegelijk de voorbereiding op de nieuwe organisatie;
- Je analyseert onze budgetontwikkeling en -benutting, de bedrijfseconomische situatie en mogelijkheden voor verbetering;
- Je zorgt voor de tijdige oplevering van documenten in de planning- en controlcyclus in nauwe samenwerking met de financiële consulenten bij de gemeente Soest en de VIC-functie bij BBS;
- Je draagt bij aan de opvolging van de adviezen vanuit de managementletter van de accountant;
- Je werkt nauw samen met onze directe partners, waaronder collega-controllers in de drie BBS-gemeenten, en met je collega’s binnen BBS zelf;
- Je stemt af met de concerncontroller en de financiële administratie vanuit de gemeente Soest voor de interne rapportages aan de directie van BBS.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 5 jaar werkervaring als financieel en/of businesscontroller;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als businesscontroller binnen een overheidsinstelling;
4. Uurtarief maximaal € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring als businesscontroller binnen een uitvoeringsorganisatie (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als businesscontroller (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met SAP (20 punten);
8. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de financiële richting zoals bedrijfskunde/economie (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- resultaatgericht;
- politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
- samenwerken;
- besluitvaardig;
- probleemoplossend vermogen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vr.
Hybride werken is mogelijk: 1 dag in de week is toegestaan.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 26 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.