Fraud Blocker Casemanager Jongeren Informatie Punt Serviceplein | ZZP

Casemanager Jongeren Informatie Punt Serviceplein

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 6313
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-02-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 09-01-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat betekent dat we meebewegen met ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Veel collega’s werken aan maatschappelijke opgaven in diverse vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van jouw talent ingezet te worden voor deze opgaven en deel uit te maken van verschillende samengestelde teams.

JIP Serviceplein
Als casemanager JIP begeleid en ondersteun je inwoners met een meervoudige of complexe ondersteuningsvraag binnen het sociaal domein. Je voert het brede gesprek met jongeren over alle leefgebieden (zoals inkomen, schulden, huisvesting) en maakt samen een plan voor een duurzame oplossing. Soms is het nodig om eerst aan crisisinterventie te doen. Gesprekken vinden plaats op het Serviceplein, in de wijk, of bij mensen thuis. Met jouw gespreksvaardigheden kom je tot de kern van de vraag en problematiek, zodat je de juiste ondersteuning biedt. Hierbij werk je samen met ketenpartners.

Regie voeren op een casus, jongeren centraal stellen en betrokken partijen laten participeren zijn belangrijke onderdelen van jouw werk. Ook is gebiedsgericht werken essentieel in de samenwerking. Je aanpak is stress-sensitief en gericht op het stabiliseren van de leefsituatie om te komen tot een duurzame en vaak maatwerkoplossing.

Opdracht
Binnen het team ben jij verantwoordelijk voor het spreken van jongeren met meervoudige problematiek waarbij een Participatiewet-uitkering wordt aangevraagd. Je voert de volgende specialistische taken uit:

Taken/Resultaten

  • Taak: Begeleiden van jongeren met meervoudige problematiek en een Participatiewet-uitkering.
    Resultaat: Alle jongeren krijgen een breed gesprek aangeboden.
  • Taak: Intakefase uitvoeren en afronden.
    Resultaat: Plan van aanpak per jongere opleveren.
  • Taak: Uitvoeren van klantroutes Participatiewet en regie houden op doelmatigheid.
    Resultaat: Zoekperiode opleggen, uitkeringsaanvraag indienen, regie houden op doelmatigheid, medische keuringen en/of sociale activering inzetten.
  • Taak: Crisisinterventie.
    Resultaat: Stabilisatie van de situatie van de jongere.
  • Taak: Ondersteunen van jongere statushouders.
    Resultaat: Breed gesprek aanbieden, plan van aanpak opleveren en regie voeren.
  • Taak: Resultaatgesprekken voeren.
    Resultaat: Controle op behaalde resultaten.

Je vervangt geen medewerker, maar bouwt zelfstandig een eigen workload op. Je brengt specialistische kennis mee van de Participatiewet. Deze opdracht omvat geen leidinggeven.

Vereisten

  1. Minimaal 2 jaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als casemanager en/of inkomens- of re-integratieconsulent bij een gemeente.
  2. Afgeronde hbo-bacheloropleiding in sociaal-maatschappelijke dienstverlening.
  3. Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2025, voor 24 uur per week.

Gunningscriteria

  • 2 jaar werkervaring met begeleiding en ondersteuning van jongeren met meervoudige problematiek (20 punten).
  • 2 jaar werkervaring met gesprekken met inwoners met meervoudige problematiek (20 punten).
  • 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als casemanager en/of inkomens- of re-integratieconsulent (25 punten).
  • Ervaring met regievoering en ketensamenwerking (15 punten).
  • Kennis van de Participatiewet (10 punten).
  • 3 jaar werkervaring met huisbezoeken (10 punten).

Vermeld in het cv duidelijk hoe je voldoet aan het profiel.

Competenties
Je stelt de inwoner centraal en toont lef door anders te denken en handelen bij complexe situaties. Je bent zelfstandig, klantgericht en tegelijkertijd gericht op samenwerking. Je bent integer, flexibel en denkt in kansen. Je blijft stressbestendig, bent een goede verbinder en toont veerkracht. Je bewaakt je grenzen en weet te schakelen naar andere professionals waar nodig. Je neemt positieve energie mee.

Beoordeling
De CV’s van kandidaten worden beoordeeld op bovenstaande gunningscriteria. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel. Overige kandidaten worden geïnformeerd.

Functieschaal
Schaal 9.

Werkdagen
In overleg: maandag, woensdag, donderdag. Hybride werken is beperkt mogelijk; de thuisbasis is het gemeentehuis.

Planning
Gesprekken vinden plaats op dinsdag 14 januari 2025 vanaf 13:30 uur. Uiterlijk maandag 13 januari 2025 ontvang je een uitnodiging of afwijzing.

Overige informatie

  • Er wordt een VOG gevraagd.
  • Opdrachtnemers moeten geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Reactietermijn
Reageren kan tot donderdag 9 januari 2025, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

6313 - Casemanager Jongeren Informatie Punt Serviceplein