Casemanager Omgevingsrecht

Logo van gemeente vijfheerenlanden met de naam in kleurrijke verticale letters gerangschikt in drie rijen.

Aanvraagnummer: 1082
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 10-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je begeleidt initiatiefnemers door de gemeentelijke processen heen. Je kunt hierbij denken aan het behandelen van principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de nieuwe Omgevingswet die 1 januari 2024 van kracht wordt, verschuift de nadruk van toetsen van aanvragen naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:

  • Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning
  • het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners
  • enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen
  • aanvragen te toetsen ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
  • de voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken
  • mee te denken in projectgroepen

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als WABO casemanager / vergunningverlener binnen een gemeente; (30 punten)
6. Aantoonbare ervaring met het verwerken van aanvragen in Centric Leefomgeving (CLO); (20 punten)
7. Aantoonbare kennis van de nieuwe omgevingswet 2024 (ligt dit duidelijk toe in het cv); (30 punten)
8. Aantoonbare kennis van uitgebreide procedures; (10 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met de advisering en begeleiding van aanvragen/vergunningen binnen een gemeente. (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Vianen aanwezig;
3. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop;
4. Een afgeronde opleiding ABW2;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 14 mei 2024, van 11.00 tot 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 13 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.