Fraud Blocker Casemanager Omgevingsrecht | Gemeente Vijfheerenlanden | ZZP

Casemanager Omgevingsrecht

Logo van gemeente vijfheerenlanden met de naam in kleurrijke verticale letters gerangschikt in drie rijen.

Aanvraagnummer: 5084
Organisatie: Gemeente Vijfheerenlanden
Locatie: Leerdam
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 21-11-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Organisatie onderdeel
De gemeente Vijfheerenlanden ligt in het midden van het land, in de provincie Utrecht tussen de rivieren Lek en Linge. Een prachtig gebied met polders, uiterwaarden, dijken, molens, boerderijen, steden en dorpen. Vijfheerenlanden ligt centraal bij de snelwegen A2, A15 en A27. In deze groene gemeente wonen ruim 60.000 inwoners. De 16 woonplaatsen hebben elk hun eigen identiteit.

Opdracht
Als casemanager omgevingsrecht ben je het eerste aanspreekpunt voor initiatiefnemers die een omgevingsvergunning aanvragen. Je begeleidt initiatiefnemers door de gemeentelijke processen heen. Denk aan het behandelen van principeverzoeken en bouwaanvragen. Met de nieuwe Omgevingswet die 1 januari 2024 van kracht wordt, verschuift de nadruk van toetsen van aanvragen naar meedenken en adviseren om initiatieven mogelijk te maken.

Dit doe je door:
- Mee te denken zodat zij de beste route volgen voor het krijgen van een vergunning;
- Het eerste aanspreekpunt te zijn van onze inwoners;
- Enkel- en meervoudige aanvragen te behandelen;
- Aanvragen te toetsen en ontvangen adviezen te beoordelen op kwaliteit en samenhang;
- De voortgang en de kwaliteit van het proces te bewaken;
- Mee te denken in projectgroepen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie;
3. Minimaal 3 dagen per week fysiek op werklocatie in Vianen aanwezig (per 01 januari 2025 locatie Meerkerk);
4. 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt, zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
5. Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 1’ (ABW1);

Gunningscriteria
6. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als WABO-casemanager/vergunningverlener op het gebied van het omgevingsrecht binnen een gemeente; (30 punten)
7. Een aantoonbare afgeronde opleiding ‘Ambtenaar Bouw- en Woningtoezicht 2’ (ABW2) (20 punten);
8. Aantoonbare kennis van de nieuwe omgevingswet 2024 (licht dit duidelijk toe in het cv) (20 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met Centric Leefomgeving (licht duidelijk toe in het cv) (10 punten);
10. Beschikbaar per 18 december 2024 voor 36 uur per week, gedurende de hele opdracht (20 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je bent in staat om aanvragen zelfstandig te verwerken;
- Ruime ervaring met de technische en juridische aspecten van vergunningverlening;
- Een frisse blik en neemt eigenaarschap over je eigen werk;
- Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;
- Doorzettingsvermogen, collegialiteit en je weet van aanpakken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals 1.
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 26 november 2024, van 13.00 tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- Gemeente Vijfheerenlanden faciliteert geen laptop.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 21 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

5084 - Casemanager Omgevingsrecht