Casemanager omgevingsvergunningen / bouwplantoetser

Logo van gemeente voorst op een gele achtergrond met een silhouet van een man die een voetbal vasthoudt naast een boom.

Aanvraagnummer: 9919
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Voorst
Locatie: Twello
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Nee
Sluitingsdatum: 07-05-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarden
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Voorst  mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Voorst . Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Voorst  merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Voorst is werken in een open en informele sfeer. Door onze kleinschalige organisatie zijn de lijnen kort en liggen de verantwoordelijkheden laag. We voelen ons betrokken en verantwoordelijk voor ons werk. Onze medewerkers maken het verschil in onze dienstverlening – en jij straks ook! Bij ons schrijven we geen dikke rapporten, maar stropen we onze mouwen op en gaan we samen uitdagingen aan. Werken voor de gemeente Voorst betekent werken voor álle inwoners.

Opdracht
Als casemanager omgevingsvergunningen/bouwplantoetser coördineer, beoordeel en handel je vergunningaanvragen voor bouwplannen af. Je voert gesprekken met inwoners over hun ideeën of plannen en werkt samen met casemanagers, bouwtoezichthouders en collega's van andere teams. Je bent het aanspreekpunt voor inwoners, ondernemers en collega's. En verder:
- denk je in de fase voor de vergunningaanvraag mee over de mogelijkheden en ben je in staat duidelijk uit te leggen of een idee of plan haalbaar is.
- toets je de aanvragen onder meer op ontvankelijkheid, aan het omgevingsplan, het Besluit bouwwerken leefomgeving, het Besluit kwaliteit leefomgeving en andere relevante wetten, regelgeving en beleid.
- voer je regie op het proces, waaronder afstemming met de betrokkenen en het uitzetten van adviesvragen bij interne en externe specialisten
- stel je brieven en besluiten op en bewaak je de voortgang van termijnen
- ben je goed op de hoogte van ontwikkelingen in de sector en draag je actief bij aan het verbeteren van het proces van vergunningverlening onder de Omgevingswet
- en, niet onbelangrijk, draag je bij aan een goede sfeer in het team. 

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding AWB I;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager omgevingsvergunningen / bouwplantoetser;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

Gunningscriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (30 punten);
2. Aantoonbare afgeronde opleiding AWB II (30 punten);
3. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (15 punten);
4. Aantoonbare kennis van de omgevingswet en Wkb (15 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met RxMission (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Enthousiasme
- Verbinder
- Resultaatgericht
- Integraal werken
- Communicatief vaardig
- Planmatig werken
- Doorzettingsvermogen
- Overtuigingskracht
- Teamspeler.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: behoort tot de mogelijkheden

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 12 mei 2025 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 8 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 7 mei 2025 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.