Casemanager Omgevingswet

Logo van de gemeente midden-delfland, voorzien van een gestileerd blauw schild met golven en de naam in blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 3327
Organisatie: Gemeente Midden-Delfland
Locatie: Midden-Delfland
Uren per week: 16 tot 24 per week
Tarief: €100 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 01-10-2024
Optie tot verlenging: 1 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 19-08-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

Midden-Delfland is een oer-Hollandse gemeente met een waardevol agrarisch veenweidelandschap. Ondanks oprukkende verstedelijking is het oorspronkelijk cultuurlandschap met de vele sporen uit het verleden bewaard gebleven. Het open groengebied is als recreatiegebied van groot belang voor de leefbaarheid voor de inwoners van de omliggende steden. Samen met inwoners, ondernemers, natuurorganisaties en andere overheden werkt de gemeente aan behoud en versterking van deze kwaliteiten.

Je komt te werken bij het team VTH. Dit is een van de drie teams binnen de afdeling Landschap, Wonen en Economie. Je zult daarbij veel samenwerken met team Ruimte. Flexibiliteit, samenwerking en een aanpakkersmentaliteit kenmerken ons team. De sfeer is informeel, open en collegiaal.


Opdracht

Als Casushouder, behandel en beoordeel je de meer ingewikkelde vergunningstrajecten en verzoeken tot omgevingsoverleg op het gebied van ruimtelijke ordening. Je beschikt over grondige kennis van het omgevingsrecht en de Omgevingswet in het bijzonder. Je bent in staat het gehele traject inclusief vergunningverlening, bezwaar en beroep tot een goed einde te brengen. Je bent communicatief vaardig en je staat veelvuldig met initiatiefnemers in contact over het kunnen realiseren van plannen, bijvoorbeeld in het kader van het omgevingsoverleg. Je weet daarbij precies welke interne en externe expertises hiervoor geraadpleegd moet worden. Ook met deze adviseurs sta je veelvuldig in contact.


Minimumeisen / knock-outcriteria

1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding op planologisch en/of juridisch gebied;
2. Uiterlijk per 1 oktober 2024 beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week;
3. Minimaa l1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als adviseur Ruimtelijke Ordening binnen een gemeente
4. Een maximum uurtarief van € 100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én Fee Flextender;

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Wro, de Omgevingswet en het Omgevingsplan, benoem waar dit is opgedaan (25 punten);
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de advisering en begeleiding van aanvragen/vergunningen binnen een gemeente (20 punten);
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur Ruimtelijke Ordening ; (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met VTH-processen, benoem waar deze is opgedaan) (15 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke instelling (15 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag.


Planning

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 34 / week 35. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.