Aanvraagnummer: 5587
Organisatie: Gemeente Oldebroek
Locatie: Oldebroek
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Gelderland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Deze samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden: dienstverlenend, eigenaarschap, verbindend, flexibiliteit en vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!
Opdracht
Er gebeurt veel in Oldebroek. Arno, Rik, Gerben en Ties kunnen wel een enthousiaste collega gebruiken! Als casemanager toets je aanvragen aan het omgevingsplan en beoordeel je of een afwijking mogelijk is. Daarbij vraag je relevante adviezen van collega’s en externe adviseurs zoals de Omgevingsdienst en de veiligheidsregio. Indien vereist, schrijf je hierover college- en raadsvoorstellen. Ook behandel je aanvragen in vooroverleg en legalisatieonderzoeken voor het team Toezicht en Handhaving. Je adviseert klanten en ondersteunt de frontoffice in juridische en planologische zaken. Daarnaast vertegenwoordig je de gemeente bij de bezwaarcommissie en de rechtbank in bezwaar- en beroepsprocedures met betrekking tot omgevingsvergunningen.
Zoals je kunt zien, een dynamische functie! Je bent ook erfgoedspecialist binnen het cluster en ondersteunt de gemeentelijke adviescommissie omgevingskwaliteit (GAO). Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het beleidsveld erfgoed en hebt daarbij oog voor samenhang met andere beleidsterreinen. Je adviseert het bestuur en je collega’s en speelt in op actualiteiten binnen het vakgebied.
Dit ga je doen
Als casemanager Omgevingswet werk je aan:
- Het behandelen van eenvoudige en complexe aanvragen om een omgevingsvergunning van begin tot eind. Dit betekent dat je plannen toetst aan ruimtelijke regels, zoals het omgevingsplan. Als niet wordt voldaan aan de regels, beoordeel je of een afwijking mogelijk is. Je betrekt collega’s met expertise over bijvoorbeeld geluid, verkeer, milieu en archeologie. Wanneer nodig betrek je het college van B&W en de gemeenteraad via college- en raadsvoorstellen.
- Het behandelen van conceptaanvragen, waarbij initiatiefnemers willen weten of hun plan kansrijk is voor het verkrijgen van een omgevingsvergunning.
- Het beoordelen van bezwaren en beroepen tegen omgevingsvergunningen. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de bezwaarcommissie, rechtbank of Raad van State.
- Het adviseren van collega’s over (de haalbaarheid van) omgevingsvergunningen. Denk aan collega’s van handhaving die willen weten of iets alsnog vergunningwaardig is of aan baliemedewerkers die willen weten hoe een vergunningproces verloopt.
Omdat een gemeente een politiek-gestuurde organisatie is, is het belangrijk dat je gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en communicatief vaardig bent. Je hebt veel contact binnen en buiten de organisatie. Daarnaast zoeken we een teamspeler die integraal werkt, maar ook zelfstandig kan functioneren. Daarnaast beschik je over inzicht in complexe maatschappelijke processen en vraagstukken.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbaar afgeronde opleiding op hbo bachelorniveau richting bouwen, ruimtelijke ordening en/of planologie;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager Omgevingswet bij een gemeente.
Gunningscriteria
3. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager binnen een gemeente (40 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het behandelen van omgevingsvergunningen, bouw- en sloopaanvragen (beschrijf separaat een voorbeeld in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van / werkervaring met omgevingsrecht (15 punten);
6. Aantoonbaar afgeronde cursus duurzaamheid (energielabel/EPC) én asbestcontrole (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre jij of de door jou aangeboden kandidaat aan bovenstaande criteria voldoet.
Competenties
- Bestuurlijk sensitief;
- Communicatief vaardig;
- Planmatig werken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in schaal 9. Dit is verbonden aan de CAO van de opdrachtgever inzake inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Hybride werken: nee.
De werkdagen worden in overleg bepaald.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever vinden plaats op woensdag 18 december 2024 vanaf 15.00 uur. Uiterlijk dinsdag 17 december 2024 ontvangen uitgenodigde kandidaten bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over het verloop van de opdracht.
Overige informatie
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Er wordt om een geheimhoudingsverklaring gevraagd.
- Er wordt om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevraagd.
- Indien je personeel beschikbaar stelt, dien je in het handelsregister geregistreerd te staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform WAADI).
Reageren kan tot maandag 16 december 2024, 09.00 uur.