Civieltechnisch toezichthouder (rechtstreeks ZZP niet toegestaan)

Logo van de gemeente Haarlemmermeer met kleurrijke abstracte iconen, waaronder een boom, fiets en gebouwen.

Aanvraagnummer: 2561
Organisatie: Gemeente Haarlemmermeer
Locatie: Gemeente Haarlemmermeer
Uren per week: 36 per week
Tarief: €75 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: 9 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 29-07-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

De functie betreft het houden van toezicht op civieltechnische werken in de grond-, weg- en waterbouw.

Functieprofiel:
De kandidaat is verantwoordelijk voor het houden van toezicht op civieltechnische werken in de grond- weg- en waterbouw, waarbij ook groen/cultuurtechnische en openbare verlichting/VRI aspecten aan de orde zijn. De werkzaamheden worden uitgevoerd in een van de vaste projectteams van het Ingenieursbureau van de gemeente.

In de projecten is de kandidaat de “ogen en oren” van de directievoerder. De kandidaat is deelnemer/notulist aan de bouw- en Nutsvergaderingen, beoordeelt de verwerkte hoeveelheden en meer-en minderwerk.
Hij/zij is het eerste aanspreekpunt voor aannemers, gebruikers en bewoners. En, schat zelf in, op basis van de uitvoeringsplanning en overleg met de aannemer, wanneer het nodig is het werk te inspecteren. De kandidaat heeft een flexibele instelling en verricht waar nodig werkzaamheden t.b.v. de voorbereidingsfase.

Deeltaken en korte uitwerking
  • toetsen van ontwerpen, tekeningen, bestek en werkomschrijvingen op juistheid, volledigheid en uitvoerbaarheid;
  • verzorgen van technische advisering met financiële consequenties aan werkvoorbereiding en /of directievoerder;
  • coördineren van de uitvoering en alle bij de uitvoeringsproces betrokken partijen (nutsbedrijven, bewoners/gebruikers, etc.) om de uitvoering volgens planning te laten verlopen;
  • bewaken van de voortgang en de kwaliteit van de in uitvoering zijnde werkzaamheden;
  • behandelen vragen en afhandelen klachten van bewoners en bedrijven tijdens de uitvoeringsfase;
  • beoordelen meer- en minderwerk opgaven en bestek wijzigingen van de aannemer en hierin de directievoerder adviseren;
  • beoordelen van de eindoplevering met aannemer;
  • vult dagelijks het dagboek in met betrekking tot kwaliteit, afwijkingen en voortgang;
  • deelnemen aan interne en externe overleggen als gemeentelijk vertegenwoordiger;
  • tijdig rapporteren aan de directievoerder over de voortgang, meer- en minderwerk en afwijkingen (GOTIK-aspecten).

Aanvullende informatie
  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;
  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van 1 kalendermaand en een proefperiode van vier weken;
  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan gemeente Haarlemmermeer moet digitaal en per kalendermaand te geschieden;
  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;
  • voor werk gerelateerde kilometers (eigen motorvoertuig) wordt een vergoeding verstrekt van € 0,25 per kilometer (incl. parkeerkosten). De werkkilometers worden geregistreerd via een rittenregistratiekastje met een OBD aansluiting dat de gemeente ter beschikking stelt tijdens de inhuurperiode;
  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief met uitzondering van eventuele uren gemaakt buiten dagvenster (dagvenster: maandag tot en met vrijdag van 7.00 tot 22.00 uur). De buitendagvenstertoelage bedraagt: op maandag t/m vrijdag voor de uren buiten het dagvenster 50% van het uurtarief; op zaterdag 75% van het uurtarief; op zondag 100% van het uurtarief;
  • bij vakantieperiodes en eventuele vorstperiodes, waarbij het werk vanuit het Ingenieursbureau stil komt te liggen, wordt de aannemer gevolgd en het aantal te werken uren gedurende die periode eventueel teruggebracht tot nul;
  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;
  • een eventuele opleiding ten behoeve voor het algemeen nut van het Ingenieursbureau van gemeente Haarlemmermeer, wordt betaald door de gemeente. Opleidingen die noodzakelijk zijn voor de uitoefening van de functie worden door de opdrachtnemer geregeld. De gemeente kan de opdrachtnemer hierom vragen als (achteraf) blijkt dat kandidaat toch niet over de juiste ervaring beschikt voor het uitoefenen van de functie. De kosten/uren voor andere opleidingen en trainingen;
  • Zie modelovereenkomst: als de situatie zich voordoet zoals in artikel 5, lid 3 is benoemd én zich voordoet binnen 18 maanden na ingangsdatum overeenkomst, behoudt Opdrachtgever het recht om de kosten die ze maakt met het zelf zoeken naar een geschikte vervanger, in rekening te brengen bij Opdrachtnemer. Deze kosten worden gemaximeerd tot € 5.000,--;de gemeente Haarlemmermeer behoudt zich het recht voor om in voorkomend geval de gedetacheerde kandidaat na één jaar detachering kosteloos over te nemen in dienst van de gemeente Haarlemmermeer;
  • Van toepassing zijn de Standaardafwijkingen Haarlemmermeer op DNR 2011 (herzien juli 2013) - versie 2021. Toepasselijkheid van uw (leverings-)voorwaarden wordt door gemeente Haarlemmermeer nadrukkelijk uitgesloten.

Kandidaatomschrijving

De kandidaat:
  • voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen beginnen is een pré. Later beginnen is bespreekbaar;
  • is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • beschikt minimaal over een afgeronde MBO-opleiding, dan wel door meerjarige ervaring verkregen MBO-werk- en denkniveau richting civiele techniek (grond- weg- en waterbouw);
  • heeft goede kennis van RAW systematiek, UAV en UAV-GC
  • kennis van VISI, Past Performance en Toezicht app is een pré;
  • heeft een VCA-VOL certificaat;
  • heeft minimaal 3 jaar relevante ervaring als civieltechnisch toezichthouder en heeft ervaring met projectmatig werken;
  • gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van gemeente Haarlemmermeer).

Eisen

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er. In verband met de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is de gemeente van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten.(Het detacheringbureau of het payrollbedrijf dienen op het moment van het publiceren van de offerteaanvraag al wel voor deze categorie te zijn toegelaten tot het Dynamisch Aankoop Systeem). Een zzp’er als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht. Kies Ja indien u zich hieraan conformeert.
Opleidingsniveau
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding, dan wel door meerjarige ervaring verkregen MBO werk- en denkniveau, richting civiele techniek (grond- weg- en waterbouw).
VCA-VOL
Op CV aantoonbaar VCA-VOL certificaat.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als civieltechnisch toezichthouder en ervaring met projectmatig werken.
Referentie vereist
Beschikbaarheid en werktijden
Voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum. Eerder kunnen starten is een pre, iets later kunnen starten is bespreekbaar. Is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden (eventueel uren buitenkantoortijden).
Integriteit
Gedraagt zich integer en is bereid integriteitverklaring te ondertekenen.
Better Performance
Op CV aantoonbaar certificaat Better Performance of bereid om dit certificaat binnen 6 maanden na gunning op eigen kosten te behalen.
Gevraagde documenten
Aanleveren bij interview
  • VCA-VOL certificaat
  • Better Performance certificaat (indien in bezit)
  • VISI certificaat (indien in bezit)

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 40 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Wij verwachten een persoonlijke motivatiebrief waarin de volgende aspecten zijn verwerkt:

• sensitief, handelen in relatie burger/bestuur, alsmede omgevingsbewustzijn;
• inlevingsvermogen, weet de drijfveren van de ander en handelt overeenkomstig;
• teamspeler, het samenwerken binnen een zelfsturend team;
• communicatie, schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
• projectmatig werken (GOTIK)

Weging: 15 %


Samenwerking
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met het samenwerken met diverse marktpartijen (aannemers), burgers en andere belanghebbenden.
  • 3 tot 5 jaar (1 %)
  • 5 tot 10 jaar (3 %)
  • meer dan 10 jaar (5 %)
Weging: 5 %


Ervaring gemeentelijke organisatie
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring met werkzaamheden binnen (in dienst van/gedetacheerd bij) een (middel)grote (100.000+) gemeentelijke organisatie.
  • 3 tot 5 jaar (1 %)
  • 5 tot 10 jaar (3 %)
  • meer dan 10 jaar (5 %)
Weging: 5 %


Functie specifieke ervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als toezichthouder UAV bij civieltechnische projecten.
  • 3 tot 5 jaar (1 %)
  • 5 tot 7 jaar (5 %)
  • Meer dan 7 jaar (10 %)
Weging: 10 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Relevante werkervaring; Relevante opleidingen; Houding en gedrag; De mate van passendheid binnen de zelfsturende projectteams; Communicatie / mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.


Weging: 25 %

Interviewplanning

De sollicitatiegesprekken zijn op woensdagochtend 31 juli 2024!
De precieze tijdstippen worden doorgegeven na de eerste selectie.