Fraud Blocker Communicatie Adviseur | Gemeente Gooise Meren | ZZP Opdracht

Communicatie Adviseur

Tekstlogo met de tekst "gm gooisemeren" in kleine letters, gestileerd in een paars verloopkleurenschema.

Aanvraagnummer: 4846
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Gooise Meren
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 2 maand(en)
Sluitingsdatum: 08-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega's.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent, zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Het team Communicatie zoekt een communicatieadviseur met gevoel voor bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen. Iemand met een heldere visie op het communicatievak, met strategisch inzicht, tactisch sterk en bereid om de handen uit de mouwen te steken. Het accent van de werkzaamheden ligt op de ondersteuning en advisering binnen projecten op het gebied van duurzaamheid, ruimtelijke ordening en het sociaal domein. Je staat stevig in je schoenen, je bent in staat complexe materie snel te doorgronden, je stelt zelfstandig plannen op en voert deze ook uit. Je bent daarbij ook verantwoordelijk voor de content die eruit vloeit. Je schrijft makkelijk; of het nou gaat om een persbericht, nieuwsbrief of een speech voor een wethouder. Daarbij word je ondersteund door collega's uit het team.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur op politiek sensitieve projecten (benoem dit duidelijk in het cv);
3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als communicatieadviseur;
4. Aantoonbare werkervaring met persvoorlichting (je draait eenmaal per week persdienst);
5. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 36 uur per week;

Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als communicatieadviseur bij een gemeente (35 punten);
7. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen en uitvoeren van communicatieadvies (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met omgevingscommunicatie/bewonersparticipatie (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
10. Een korte motivatie geschreven door de kandidaat zelf, waarom deze opdracht aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch vermogen;
  • Inlevingsvermogen: bestuurlijk sensitief en omgevingsbewust;
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Samenwerker;
  • Initiatiefrijk en proactief;
  • Representatief en zichtbaar;
  • Goede ideeën weten om te zetten naar concrete acties;
  • Kan op meerdere borden tegelijk schaken;
  • Bereid communicatiedienst te draaien;
  • Is proactief en flexibel in een organisatie die continu aan verandering onderhevig is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 12 november 2024 tussen 13.30 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 11 november 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie
1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Deze opdracht kan uitgebreid worden tot maximaal 36 uren per week als dit past bij de functie/rol of omdat collega's uit het team (deels) uitvallen.
6. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.
7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.
o U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop of iPad.
9. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 8 november 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.