Aanvraagnummer: 6040
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 09-01-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 30-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Deze opdracht kan niet door een zzp’er worden uitgevoerd. Indien de opdracht aan een zzp’er wordt gegund, dient deze via Payroll, Detachering of een Uitzendbureau in dienst te gaan. Vermeld duidelijk in uw inschrijving via welke partij u de opdracht wilt uitvoeren.
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad met een rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn wij de meest nabije overheid: bereikbaar, toegankelijk en betrouwbaar. We zijn transparant in onze afspraken en zoeken altijd de balans tussen maatwerk en eenvoud. Samen met de stad en regio willen we leren, innoveren en bouwen aan vertrouwen, betrokkenheid en duurzaamheid. Bij ons kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond.
Opdracht
Je bent de spin in het web voor alle zaken rondom pers. In deze rol werk je nauw samen met de communicatieadviseurs van het college en fungeer je als eerste aanspreekpunt voor journalisten. Daarnaast monitor je dagelijks ontwikkelingen in de samenleving. Het betreft een tijdelijke opdracht totdat de functie vast is ingevuld.
- Registreren en afhandelen van persvragen samen met woordvoerders.
- Opstellen van een dagelijks mediabeeld en sentimentanalyses.
- Beheren en versturen van persberichten; organiseren van persbijeenkomsten.
- Opstellen van het intern nieuwsoverzicht ‘HilversumNieuws’.
- Netwerken onderhouden en organiseren van momenten met de pers.
- Afhandelen van journalistieke verzoeken, en actualiseren van relevante internetpagina’s en social media-accounts.
- Analyseren van media-aandacht (kwantitatief en kwalitatief).
- Regelen van fotografie tijdens representatiemomenten.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen 5 jaar) als communicatieadviseur of journalist.
2. Een afgeronde hbo-opleiding.
Gunningscriteria
1. Minimaal 3 jaar relevante werkervaring (30 punten).
2. Een afgeronde hbo-opleiding in Communicatie of Taal (20 punten).
3. Werkervaring met media-monitoring en omgevingsscans (30 punten).
4. Ervaring met schrijven en redigeren van teksten (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u voldoet aan het profiel.
Competenties
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
- Flexibel en klantgericht.
- Nauwgezet en zelfstandig.
Functieschaal
Deze functie valt in schaal 9 en is aangesloten bij de relevante CAO.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s in het Nederlands, voorzien van minstens 2 referenties.
Werkdagen
De voorkeur gaat uit naar een verdeling over vijf werkdagen.
Planning
De digitale gesprekken vinden plaats op dinsdag 7 januari 2025. Kandidaten ontvangen op maandag 6 januari bericht. Overige kandidaten worden daarna geïnformeerd.
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht. De verwerkingstijd bedraagt maximaal 4 weken, of 8 weken bij VOG-P screening. Kosten zijn inbegrepen in het uurtarief.
- Er worden geen reiskosten vergoed voor woon-werkverkeer. Werkgerelateerde reiskosten kunnen worden gedeclareerd.
- ‘Bring your own device’ is van toepassing; neem zelf een telefoon en laptop mee.
- Opdrachtnemers die personeel inzetten moeten ingeschreven zijn in het handelsregister volgens de Waadi-regeling.
Reactietermijn
Reageren kan tot maandag 30 december 2024 om 09.00 uur.