Aanvraagnummer: 5804
Organisatie: Gemeente De Ronde Venen
Locatie: De Ronde Venen
Uren per week: 24 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 19-12-2024 09:00
Deel deze opdracht
Organisatie
Gemeente De Ronde Venen ligt tussen Amsterdam en Utrecht, een groene oase in een waterrijk gebied met acht dorpen, waar zo’n 45.000 mensen wonen en werken. Het gemeentehuis in Mijdrecht is de thuisbasis van ruim 300 betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ staat centraal in de organisatie en maakt ons toekomstbestendig.
We werken aan grote opgaven zoals veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Samenwerking met collega’s, inwoners, partners, het college en de raad is hierin essentieel.
Opdracht
Het Rijk stelt subsidies beschikbaar om woningbouwprojecten te versnellen. Ook in gemeente De Ronde Venen willen we snel en zorgvuldig bouwen.
Als Communicatieadviseur Woningbouwprojecten maak je deel uit van het team Communicatie en werk je nauw samen met het team Ruimtelijke Ontwikkeling & Vastgoed. Je schrijft persberichten, houdt de portefeuillehouder op de hoogte en organiseert bewonersbijeenkomsten. Daarnaast geef je communicatieadvies over woningbouwbeleid en vastgoedzaken.
Het werk kent pieken en dalen. Flexibiliteit, ook in de avonduren voor bewonersbijeenkomsten, is nodig. De gemeente maakt gebruik van de subsidieregeling voor versnelling woningbouw van de provincie Utrecht.
Vereisten / Knock-outcriteria
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
- Minimaal 7 jaar werkervaring als Communicatieadviseur, waarvan 3 jaar bij een kleine tot middelgrote gemeente.
- Minimaal 2 jaar werkervaring met communicatie binnen woningbouwprojecten.
- Beschikbaar vanaf 1 januari 2025 voor minimaal 24 uur per week.
Gunningscriteria
- Afgeronde hbo bachelor opleiding in Communicatie, Journalistiek of Letteren (5 punten).
- Ervaring met projectmatig communicatieadvies over woningbouw en bestemmingsplannen (30 punten).
- Ervaring met inwonersparticipatie en organiseren van bewonersavonden (15 punten).
- Ervaring met SharePoint, Djuma en Topdesk (30 punten).
- Ervaring met persvoorlichting bij een gemeente (10 punten).
- Ervaring met bestuurlijke dynamiek en positioneren van bestuurders (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het profiel voldoet.
Competenties
- Communicatief
- Dienstverlenend
- Teamplayer
- Zelfstandig
- Flexibel
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt flexibel ingevuld op werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. 50% thuiswerken is gebruikelijk, maar voor specifieke opdrachten kan aanwezigheid op kantoor verplicht zijn.
Planning
De digitale gesprekken zijn gepland op maandag 23 december 2024 tussen 12:00 en 14:00 uur. Uitnodigingen worden uiterlijk 19 december 2024 verstuurd. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang.
- De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat zij ingeschreven in het handelsregister conform de Waadi.