Aanvraagnummer: 5293
Organisatie: Gemeente Wijdemeren
Locatie: Loosdrecht
Uren per week: 18-24 uur
Tarief: €0 - €125 per uur
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 2-12-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Doordat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je echt een verschil maken. Je schakelt regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende periode centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon, waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad weerspiegelt het werken bij ons: afwisselend!
Opdracht
Wijdemeren wil per 1 januari 2026 ambtelijk integreren met de gemeente Hilversum en per 1 januari 2027 bestuurlijk fuseren. Daarom zoeken wij een concerncontroller die, tot het moment van herindeling, een aantal reguliere werkzaamheden in de staande organisatie oppakt. Deze werkzaamheden kunnen, met name in de loop van 2025 en in 2026, niet los gezien worden van de ambtelijke integratie en bestuurlijke fusie. Daarnaast verwachten wij van de concerncontroller een rol in de projectorganisatie ten aanzien van het monitoren van een aantal specifieke resultaten.
De concerncontroller:
- Stelt het controleplan op en zorgt, in samenwerking met de medewerker AO/IC, voor goede uitvoering van de interne controle en de verantwoording hiervan richting het college;
- Signaleert risico’s en adviseert over verbetermaatregelen, ziet erop toe dat gesignaleerde risico’s en beheersmaatregelen periodiek geactualiseerd worden;
- Adviseert het bestuur, het managementteam (MT) en de gemeentesecretaris over de naleving van kaders en richtlijnen en de kwaliteit van aangeleverde informatie voor de producten in de P&C cyclus;
- Geeft gevraagd en ongevraagd advies aan het MT en de gemeentesecretaris over de kwaliteit en doelmatigheid van processen in de organisatie en de impact van ontwikkelingen op de medewerkers van gemeente Wijdemeren;
- Is als adviseur onderdeel van het MT en aanwezig bij de wekelijkse MT-vergaderingen. Het MT wordt gekenmerkt door daadkracht en resultaatgerichtheid; de concerncontroller bewaakt de integraliteit van de besluiten en heeft oog voor samenwerking;
- Toetst college- en raadsvoorstellen op juridische, financiële en beleidsmatige aspecten en de kwaliteit van deze stukken in het algemeen;
- Bewaakt de uitvoering van o.a. het projectbudget van Wijdemeren en het Arhi-toezicht door GS dat verbonden is aan de ambtelijke integratie en bestuurlijke fusie.
Vereisten / Knock-outcriteria
1. Maximum uurtarief € 125, excl. BTW, inclusief reiskosten;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als concerncontroller binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
Gunningscriteria
3. Minimaal 4 jaar werkervaring als (concern)controller bij een gemeente in de afgelopen 10 jaar (40 punten);
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau in de richting van Bedrijfseconomie (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met herindelingstrajecten binnen een gemeente in de afgelopen 10 jaar (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van control, beleid, risicomanagement en relevante wet- en regelgeving binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Organiseren
- Controleren
- Bestuurlijke sensitiviteit
- Verbinding maken
- Mondeling en schriftelijk communiceren
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op donderdag 5 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
- De gemeente Wijdemeren vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
- We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Wijdemeren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 2 december 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.