Concern Controller

Aanvraagnummer: 13264
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Uitvoeringsorganisatie BBS
Locatie: Soest
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 130 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 25-06-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Uitvoeringsorganisatie BBS mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Uitvoeringsorganisatie BBS. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Uitvoeringsorganisatie BBS merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”
Organisatie
De Uitvoeringsorganisatie Baarn Bunschoten Soest verzorgt alle taken rond Werk en Inkomen en de Zorgadministratie voor de gemeenten Baarn, Bunschoten en Soest. De organisatie is volop in ontwikkeling en groeit toe naar een nieuwe organisatie onder de naam Eemkracht waarbij alle taken voor het sociale domein in één organisatie van ongeveer 200 fte per 1-1-2026 worden ondergebracht.
We bouwen aan een krachtige uitvoeringsorganisatie waar wijzelf en onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. Dat doen we als professionals met respect voor onze klanten, voor de partners met wie we samenwerken en voor elkaar. Verantwoordelijkheden beleggen we zo laag mogelijk in de organisatie.
Opdracht
Als Concern Controller speel je een essentiële rol in de verdere ontwikkeling van onze zelfstandige en professionele uitvoeringsorganisatie.
- Je draagt zorg voor actuele, betrouwbare en relevante financiële informatie;
- Je stelt, indien nodig, principes voor planning en control op en bewaak je de naleving ervan;
- Je analyseert onze budgetontwikkeling en -benutting, de bedrijfseconomische situatie en mogelijkheden;
- Je signaleert trends en ontwikkelingen binnen het sociaal domein. Op basis van deze inzichten adviseer je het managementteam (MT) proactief over optimale beheers strategieën;
- Je organiseert en coördineert de totstandkoming van documenten in de planning- en control cyclus, waaronder de jaarrekening;
- Je bent eerste aanspreekpunt voor de accountant;
- Je werkt nauw samen met onze directe partners, waaronder collega-controllers in de drie BBS-gemeenten, en met je collega’s binnen BBS zelf;
- Je rapporteert rechtstreeks aan de directeur van BBS.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller binnen een overheidsinstelling;
4. Uurtarief maximaal €130,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
Gunningscriteria
5. Aantoonbare werkervaring als concern controller binnen een uitvoeringsorganisatie; (40 punten)
6. Aantoonbare werkervaring als concern controller; (30 punten)
7. Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein; (15 punten)
8. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de financiële richting of bedrijfskunde/economie; (15 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Plannen en organiseren
- Analytisch denkvermogen
- Zowel schriftelijke als communicatieve vaardigheden
- Proactieve houding
- Gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: nee
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 27 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 26 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.