Consulent Inburgering

Logo van gemeente zoetermeer met een gestileerd blauw boompictogram boven de tekst "gemeente zoetermeer" in grijs.

Aanvraagnummer: 7224
Organisatie: Gemeente Zoetermeer
Locatie: Zoetermeer
Uren per week: 36 uur
Tarief: €65 per uur
Duur van de opdracht: 8 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 04-04-2025
Optie tot verlenging: 2 maal 8 maand(en)
Sluitingsdatum: 27-02-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Op 1 januari 2022 is de nieuwe Wet inburgering van kracht. Hierbij is de regie op de inburgering bij de gemeente komen te liggen. In Zoetermeer ondersteunen de regisseurs van het gemeentelijk team Inburgering de nieuwkomers gedurende het inburgeringstraject. Het huidige team bestaat uit vier consulenten Inburgering, een administratieve kracht en een projectleider. Voor team Inburgering zijn we op zoek naar een collega Regisseur Inburgering. Ga jij deze uitdaging met ons aan?

Opdracht
De afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een regisseur inburgering. Deze regisseur inburgering zal met de nieuwe inburgeraar het volledige traject gaan doorlopen van leerbaarheidstoets tot inburgeringsdiploma. Zo is het belangrijk dat je op de hoogte bent van de nieuwe wet inburgering en je bekend bent met de werkzaamheden zoals o.a. het afnemen van een leerbaarheidstoets, brede intake, aanbieden van een Persoonlijk Inburgeringsplan.

Vereisten
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
2. Beschikbaar om de uren te verdelen over minimaal 4/5 dagen per week waarvan 75% op locatie;
3. Aantoonbare werkervaring, van de Nieuwe Wet Inburgering, benoem waar dit is opgedaan;
4. Aantoonbare werkervaring als consulent inburgering;
5. Een maximum uurtarief van €65,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer;

Gunningscriteria
6. Aantoonbare werkervaring met de nieuwe wet Inburgering als Consulent binnen een gemeentelijke organisatie, duidelijk terugkomend in het cv (40 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het houden van een Brede intake en PIP (15 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afnemen van de Leerbaarheidstoets, duidelijk terugkomend in het cv (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4all, BRP, het duo portaal en Suwinet. Benoem waar dit is opgedaan (25 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden
  • Proactief
  • Coachende vaardigheden
  • Zelfsturend vermogen
  • Samenwerken
  • Flexibiliteit

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).

Benodigd aantal professionals:
2

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 4 maart 2025 van 11:00 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 3 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 27 februari 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.