Consulent Inkomen

Logo van de gemeente Olst-Wijhe met gestileerde groen-blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 4322
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst-Wijhe
Uren per week: 24-28 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: 4-11-2024
Optie tot verlenging: 3 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 16-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op: Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd wegens verhoogd risico op schijnzelfstandigheid. Zzp’ers kunnen reageren, maar dienen in dienst te gaan op detacheringsbasis.

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
Ben jij een ervaren allround Consulent Inkomen op zoek naar een tijdelijke uitdaging waarin je zelfstandig kunt werken? Dan hebben wij een leuke functie voor jou!

Het team Werk, Inkomen en Zorg ondersteunt inwoners en houdt zich bezig met de Participatiewet, het gemeentelijke Minimabeleid, de Wmo en de Jeugdwet.

Wat breng je mee?
Je hebt een afgeronde HBO-opleiding en recente werkervaring met de Participatiewet, vooral op het gebied van Inkomen. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt samenwerking.

Je bent maatschappelijk betrokken en voelt je thuis in een kleine gemeentelijke organisatie. Je werkt klantgericht en komt afspraken na.

Wat ga je doen?

  • Beoordelen van nieuwe aanvragen in het kader van de Participatiewet;
  • Afhandelen van mutatieonderzoeken;
  • Boetebeoordeling;
  • Terugvordering;
  • Beheren van een caseload.

Vereisten / Knock-outcriteria

  1. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als allround consulent inkomen;
  2. Minimaal 3 jaar werkervaring met de Participatiewet in dezelfde periode;
  3. Beschikbaar per 4 november 2024 voor minimaal 24 uur per week;
  4. 'Bring your own device' is van toepassing voor telefoon en laptop/iPad;
  5. Aantoonbare, afgeronde HBO-bacheloropleiding.

Gunningscriteria

  1. Opleiding op HBO-bachelor niveau in Sociaal, Maatschappelijk of Juridische richting (10 punten);
  2. Minimaal 5 jaar werkervaring als allround consulent inkomen in de afgelopen 8 jaar (40 punten);
  3. Werkervaring met boetebeoordelingen en terugvorderingen (30 punten);
  4. Werkervaring met / kennis van CivSam (20 punten).

Competenties

  • Klantgericht;
  • Komt afspraken na;
  • Analytisch;
  • Communicatief sterk;
  • Enthousiast;
  • Initiatiefrijk;
  • Accuraat

Functieschaal
De functie is ingedeeld in functieschaal 9, conform de CAO van de opdrachtgever.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. Werkdagen zijn maandag t/m vrijdag.

Planning
Gesprekken zijn gepland op dinsdag 22 oktober 2024. Uitgenodigde kandidaten ontvangen voor vrijdag 18 oktober 2024 bericht.

Overige informatie

  • Er wordt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) gevraagd;
  • Er wordt om een Integriteitsverklaring gevraagd;
  • Voor bedrijven: registratie in het Handelsregister conform Waadi is verplicht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 16 oktober 2024, 09.00 uur.