Aanvraagnummer: 5321
Organisatie: Gemeente Westerveld
Locatie: Diever
Uren per week: 20-25 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: Tot 1 oktober 2025
Regio: Overijssel
Startdatum: 27-12-2024
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 29-11-2024 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Vanwege een verhoogd risico op schijnzelfstandigheid bij deze opdracht, kunnen zzp’ers niet rechtstreeks reageren. Wanneer de opdracht aan een zzp’er wordt gegund, dient hij/zij via Payroll, Detachering of Uitzendbureau in dienst te gaan om de opdracht uit te voeren. Bij inschrijving dient expliciet vermeld te worden via welke partij de opdracht wordt vervuld.
Organisatie
Bij de Gemeente Westerveld kom je terecht in een plattelandsgemeente in Zuidwest-Drenthe. Hier wordt gestreefd naar hoogwaardige dienstverlening waarin initiatieven van inwoners, ondernemers en organisaties worden gestimuleerd en gefaciliteerd. Kenmerkend zijn de korte lijnen, een informele werksfeer en weinig hiërarchie. Nieuwsgierig? Bekijk onze promotiefilm.
Opdracht
Sociaal domein
Medewerkers in het Sociaal domein werken samen met maatschappelijke organisaties aan gezondheid, zelfredzaamheid en participatie van de inwoners. We zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de Jeugdwet, Participatiewet, Wmo, Welzijn, Sport, Onderwijs, Cultuur, Maatschappelijk vastgoed en vluchtelingenopvang. Je werkt als consulent inkomen onder het team participatie, ondersteuning en administratie.
Wat ga je doen?
Je breidt je ervaring binnen het sociaal domein, specifiek de Participatiewet, uit. Je behandelt aanvragen en onderzoekt de rechtmatigheid van sociale voorzieningen. Hierbij vraag je de benodigde bewijsstukken op om het recht op uitkering te bepalen.
Je ontwikkelt je binnen het volgende takenpakket:
- Beoordelen en beslissen op aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en andere regelingen (Participatiewet, IOAW). Alert zijn op fraude, gesprekken voeren en huisbezoeken (met collega-handhaving);
- Ondersteuning bij beheer en regie op een caseload;
- Signaleer onregelmatigheden en afwijkingen in de aanvragen en handel hierop;
- Zelfstandig beslissingen nemen binnen bestaande wet- en regelgeving;
- Klant informeren en adviseren over voorliggende voorzieningen;
- Verantwoordelijk voor onderzoek, rapportage, besluit en klantbeeld op gebied van rechtmatigheid;
- Past maatwerk toe, informeert aanvrager en verwijst door waar nodig;
- Voert, indien nodig, huisbezoeken uit samen met een handhaver;
- Uitvoeren van heronderzoeken;
- Afhandelen aanvragen bijzondere bijstand van niet-bijstandsgerechtigden;
- Verwerken van aanvragen in administratieve systemen.
Wat verwachten wij van jou?
- Afgeronde hbo-opleiding Sociaal-juridische dienstverlening;
- Relevante ervaring als consulent inkomen bij een plattelandsgemeente;
- Ervaring als consulent WSNP/bijzondere bijstand bij een plattelandsgemeente;
- Kennis van Participatiewet en IOAW;
- Ervaring in het beoordelen van bijzondere bijstand en WSNP;
- Kennis van GWS4allSuite en het zaaksysteem;
- Kennis van GWS4allSuite, Suwinet en voorliggende voorzieningen.
Vereisten / Knock-outcriteria:
1. Minimaal 1 jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand binnen een gemeentelijke instelling afgelopen 5 jaar;
2. Ervaring als consulent WSNP afgelopen 5 jaar;
3. Kennis van/ervaring met Participatiewet en IOAW;
4. Afgeronde hbo bachelor opleiding.
Gunningscriteria:
- Afgeronde hbo-opleiding Sociaal juridische dienstverlening (10 punten);
- Beschikbaar per 27 december 2024 voor 25 uur per week (10 punten);
- Ervaring in het beoordelen van bijzondere bijstand en WSNP afgelopen 5 jaar (20 punten);
- Kennis van/ervaring met GWS4allSuite, Suwinet en voorliggende voorzieningen (30 punten);
- Ervaring met de sociale kaart van Provincie Drenthe (20 punten);
- Minimaal 1 jaar ervaring als consulent bijzondere bijstand in landelijke gemeentelijke instellingen (≤50.000 inwoners).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je voldoet aan het profiel.
Competenties:
Je bent klantgericht, werkt nauwkeurig en bent leergierig. Je ondersteunt het team en hebt ervaring als consulent inkomen. Jouw kennis van de Participatiewet en inlevingsvermogen helpen je de juiste beslissingen te maken.
Functieschaal:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals:
1.
CV-eisen:
Maximaal 5 pagina's, Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen:
Hybride werken is mogelijk. Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Planning:
Gesprekken zijn gepland op 16 december 2024. Uitgenodigde kandidaten ontvangen bericht op 5 december 2024. Overige kandidaten ontvangen bericht na de gesprekken.
Overige informatie:
- Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
- Geheimhoudingsverklaring vereist.
- Bij het ter beschikking stellen van personeel moet de opdrachtnemer geregistreerd staan in het handelsregister als ter beschikking stellen van personeel (volgens Waadi).
Reactietermijn:
U kunt reageren tot vrijdag 29 november 2024, 09:00 uur.