Consulent Inkomen

Logo van de dienst noardwest Fryslân, met een rode en blauwe abstracte vorm naast de tekst "de dienst noardwest Fryslân zo werkt het sociaal.

Aanvraagnummer: 8213
Organisatie: De Dienst Noardwest Fryslân
Locatie: De Dienst Noardwest Fryslân
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: 86 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 28-03-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Opdracht omschrijving

Functieprofiel

Wij hebben een tijdelijke opdracht voor werkzaamheden t.a.v. Consulent Inkomen.

Voor deze opdracht is nodig:

  • MBO/ HBO + werk en denkniveau
  • Gedegen kennis van Sociaal domein, Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving
  • Ervaring met GWS/Suite4WIZ, PKO, Suwinet, Key GBA-v/BRP, Schulinck/Grip op Participatiewet en Dis4all.

Aan de uitvoerder wordt een laptop verstrekt. Verwacht wordt dat gegevens binnen een beveiligde werkomgeving kunnen worden geregistreerd en geraadpleegd.

Gesprekken vinden zo spoedig als mogelijk plaats na sluiting en in overleg met de kandidaat.

Verantwoordelijkheden

De opdrachtnemer voert de volgende taken uit:

Als allround consulent inkomen ben je verantwoordelijk voor het adviseren en verlenen van zowel materiële als immateriële zorg aan burgers en cliënten. Je geeft voorlichting en verwijst hen door naar gespecialiseerde hulpverleningsinstanties wanneer nodig.

Je behandelt zelfstandig aanvragen voor levensonderhoud en voert gesprekken met cliënten in de aanvraag- en onderzoeksfase. Je onderzoekt en beoordeelt hun situatie en stelt rapportages en beschikkingen op over de (voortzetting van) uitkeringen en voorzieningen. 

Je houdt je binnen deze opdracht voornamelijk bezig met aanvragen levensonderhoud, maar als het nodig is ook op de allround werkzaamheden. Je kunt allround snel en zelfstandig aan de slag.

 

III. Eisen en gunningscriteria

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 mei 2025 ( of zo snel als mogelijk) tot en met31 juli 2025 voor 32-36uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De opdracht gaat om het uitvoeren van werkzaamheden ter vervanging van medewerker. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.• U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Aantoonbare relevante allround werkervaring als consulent Inkomen en in het bijzonder met het afhandelen van aanvragen levensonderhoud
MBO+/ HBO

Gunningscriteria

Sortering

Sorteer op kwaliteit (dan prijs)


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )

Gunningscriteria (wensen)

20 %
MBO+/HBO
40 %
Aantoonbare relevante werkervaring met aanvragen levensonderhoud en allround inzetbaar
40 %
Wet Werk en Participatie en aanverwante regelgeving

Prijs (eisen)

Minimaal: € 60,00
Maximaal: € 86,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

1. Doelgericht en efficiënt

2. Accuraat

3. Zelfstandig 

4. Enthousiast

5. Pakt aan waar de situatie om vraagt

 

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 1 (tot maximaal 4) is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Dit interview vindt zo spoedig mogelijk plaats na de sluiting en in overleg met de kandidaat. 

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.