Aanvraagnummer: 3474
Organisatie: Gemeente Ede
Locatie: Gemeente Ede
Uren per week: 36
Tarief: €50 - €85 per uur
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-09-2024
Optie tot verlenging: Ja
Sluitingsdatum: 04-09-2024 23:59
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Ga jij graag aan de slag met het aandachtsgebied aanvullend Inkomen, behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minima regelingen? Dan zoeken we jou!
Welkom bij de afdeling Inkomen en Schulddienstverlening. Op de afdeling werken meer dan 55 collega’s in verschillende functies, met allemaal hetzelfde doel: het beste voor de inwoner.
Binnen team Inkomen zijn o.a. de volgende functies te vinden: consulent (aanvullend) Inkomen, fraudepreventie medewerker, consulent inburgering, consulent BBZ, enzovoort. Samenwerking is binnen ons team belangrijk en we werken dan ook vanuit een integrale aanpak. Het team kun je het best beschrijven als gedreven, betrokken en enthousiast. Vertrouwen is de basis om met elkaar in gesprek te gaan. Zelfs of juist wanneer we verschillen. Wat ons samenbrengt is onze drive om het goed te doen.
Voor deze opdracht zijn we op zoek naar een consulent inkomen met het aandachtsgebied aanvullend Inkomen, behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minima regelingen.
Verantwoordelijkheden
Als consulent inkomen ga jij aan de slag met het aandachtsgebied aanvullend Inkomen, behandelen van aanvragen bijzondere bijstand en minima regelingen. Jij bent hiervoor dé contactpersoon voor inwoners. Op financieel gebied ondersteun en adviseer je de inwoners op een rechtmatige, humane en respectvolle manier. Als je hulpvragen signaleert over andere deelgebieden, verwijs je door naar collega's in het sociaal domein of andere instanties of dienstverlenende organisaties. Je kijkt dus breder dan je eigen werkgebied en werkt actief samen. Je werkt binnen de kaders van de participatiewet maar je levert ook maatwerk als de situatie daarom vraagt. Op deze manier geef je de gemeente Ede nóg meer smaak. En daar ben je trots op, want je draagt echt iets bij aan onze hele gemeente met meer dan 120.000 inwoners.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2024 tot en met 1 januari 2025 (4 maanden) voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Hbo-werk en denkniveau, bijvoorbeeld een opleiding in de richting van sociaal juridische dienstverlening of vergelijkbaar.
Minimaal één jaar recente werkervaring als consulent inkomen, waarbij je kunt aantonen dat je zelfstandig een volledige caseload kunt beheren.
Kennis van de Participatiewet.
Ervaring met Suite is een pré.
Gunningscriteria
Top
Op basis van de beste kwaliteit-prijsverhouding (BKPV) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De BKPV komt als volgt tot stand:
prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100 , maar nooit lager dan 0
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria Kwaliteit
30 %Hbo-werk en denkniveau, bijvoorbeeld een opleiding in de richting van sociaal juridische dienstverlening of vergelijkbaar.
25 %Kennis van de Participatiewet.
25 %Minimaal één jaar recente werkervaring als consulent inkomen, waarbij je kunt aantonen dat je zelfstandig een volledige caseload kunt beheren.
20 %Ervaring met Suite is een pré.
Gunningscriterium Prijs
Minimaal: € 50,00
Maximaal: € 85,00
Competenties te toetsen in interviewfase
Je bent het best te beschrijven als communicatief vaardig en je kunt goed plannen en organiseren. En om het af te maken ben je stressbestendig.
Door jouw diverse caseload is geen dag hetzelfde. Met jouw communicatieve vaardigheden verlopen gesprekken efficiënt en duidelijk en weet je door goed te luisteren, samen te vatten en de juiste vragen te stellen snel tot de kern te komen. Hierdoor weet je goed wat nodig is om een inwoner verder te helpen. Door de grote hoeveelheid aan vragen die op je afkomen is het belangrijk om de juiste prioriteiten te stellen. Door gestructureerd en planmatig aan het werk te gaan weet je de deadlines te halen en de casuïstiek tijdig en met zorg voor de inwoners af te handelen. Je houdt het hoofd koel bij tegenslagen en je houdt het overzicht bij tijdsdruk of deadlines. Ook ben je bereid om buiten de vaste kaders te kijken en maatwerk te leveren om zo het beste advies en ondersteuning te kunnen geven aan de inwoners. Kortom, een echte inspiratiebron als consulent inkomen.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Indien na de schriftelijke beoordeling van de Offertes blijkt dat er meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal de score op (sub)gunningcriterium kwaliteit van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zal het (sub)gunningcriterium prijs van doorslaggevende betekenis zijn in het bepalen van de definitieve rangorde.
Indien ook in dat geval meer dan drie Externen in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen alle betrokken Externen worden uitgenodigd voor een interview.