Fraud Blocker Consulent inkomen en ontzorgen (doelgroep statushouders)

Consulent inkomen en ontzorgen (doelgroep statushouders)

Logo van de gemeente Dalfsen met de naam in blauwe en groene tekst en een reeks groen-blauwe bladachtige vormen diagonaal gerangschikt.

Aanvraagnummer: 5966
Organisatie: Gemeente Dalfsen
Locatie: Dalfsen
Uren per week: 32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: 20-01-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 31-12-2024 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Let op! Deze opdracht kan niet als zzp’er worden uitgevoerd vanwege mogelijke schijnzelfstandigheid. Als de opdracht aan een zzp’er wordt gegund, dient deze in dienst te gaan via een payroll-, detacherings- of uitzendconstructie. Geef in je reactie aan via welke partij je de opdracht wilt vervullen.

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. De dorpskernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst vormen samen een uitgestrekt buitengebied. De gemeente is actief binnen de Regio Zwolle, de P10 en de Talentenregio. In 2023 is Dalfsen door het CBS uitgeroepen tot de gelukkigste gemeente van Nederland. Dit danken wij onder andere aan onze focus op duurzaamheid, een goede woonomgeving en samenwerking met onze partners. Bij de gemeente werken ongeveer 300 betrokken medewerkers die gezamenlijk bijdragen aan het welzijn van de inwoners.

Opdracht
Je werkt samen met regievoerders en vrijwilligers van Vluchtelingenwerk om cliënten goed te huisvesten en hen snel te laten starten met inburgering. Je geeft advies en begeleiding over financiën, behandelt aanvragen volgens de Participatiewet en legt dit helder vast. Daarnaast werk je samen met betrokken partijen, ben je communicatief vaardig en schrijf je correcte en duidelijke rapportages en brieven. Doelgerichtheid, samenwerking en besluitvaardigheid staan hierbij centraal.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • Aantoonbare afgeronde hbo-opleiding.
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het beoordelen van aanvragen voor levensonderhoud.
  • In het bezit van een geldig rijbewijs en eigen vervoer.
  • Werkervaring met de Participatiewet en de nieuwe Wet Inburgering 2021.

Gunningscriteria

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het beoordelen van aanvragen voor levensonderhoud (40 punten).
  • Ervaring met Suites voor sociaal domein (30 punten).
  • Kennis van de Jeugdwet en WMO (10 punten).
  • Werkervaring met statushouders (20 punten).

Zorg dat uit het cv duidelijk blijkt hoe jij voldoet aan het profiel.

Competenties

  • Je zoekt regelmatig contact met collega’s en inspireert elkaar.
  • Je adviseert professioneel en werkt creatief vanuit de bedoeling.
  • Je neemt verantwoordelijkheid en kunt je werk zelfstandig indelen.
  • Je bent een teamspeler en werkt samen met inwoners, ondernemers en collega’s.
  • Je hebt affiniteit met de doelgroep, bent geduldig en past je communicatie aan.
  • Je hebt ervaring in het afnemen van uitgebreide intakes en focust op signalering in het kader van de WMO en Jeugdwet.

Beoordeling gunningscriteria
De cv’s van kandidaten worden beoordeeld op relevante werkervaring bij soortgelijke opdrachten en organisaties. Kandidaten met de beste scores worden uitgenodigd voor een gesprek, waarna de opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste aan het profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie valt onder functieschaal 9 volgens de CAO van de opdrachtgever.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken is mogelijk. Werkdagen worden in overleg bepaald, met in elk geval werken op vrijdag.

Planning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 7 januari 2025. Kandidaten ontvangen uiterlijk vrijdag 3 januari 2025 bericht over een eventuele uitnodiging.

Overige informatie

  • Een VOG, Uittreksel Handelsregister (KvK) en een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) kunnen worden gevraagd.
  • Indien personeel wordt ingezet, dient de opdrachtnemer geregistreerd te staan in het handelsregister conform de Waadi-regeling.

Reactietermijn
Reageer uiterlijk dinsdag 31 december 2024, 09:00 uur.


Reageer nu op deze opdracht!

5966 - Consulent inkomen en ontzorgen (doelgroep statushouders)