Consulent Inkomen Intake

Blauwe afbeelding met de tekst "Zwolle" en daarboven een gestileerd handontwerp.

Aanvraagnummer: 4249
Organisatie: Gemeente Zwolle
Locatie: Zwolle
Uren per week: 32 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 4 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 17-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie van de opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst te gaan op detacheringsbasis om de opdracht uit te voeren.

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht
Je houdt intakegesprekken met mensen die een uitkering aanvragen op basis van de IOAW en de Participatiewet. Elke situatie is anders en daarom lever je maatwerk. Als je alles zorgvuldig hebt afgewogen, bepaal je of iemand recht heeft op een bijstandsuitkering en eventueel op bijzondere bijstand. Uiteraard pas je de wet- en regelgeving correct toe, signaleer je fraude, leg je zo nodig een maatregel op en check je of andere regelingen kunnen vervallen. Als de situatie daarom vraagt, kijk je of je de omgekeerde toets kunt toepassen.

Breed kijken
Mensen hebben vaak financiële nood. Hoe fijn is het als je financiële zekerheid kunt geven en een uitkering kunt toekennen. Soms is dat niet mogelijk. Je laat je klant dan niet zomaar zitten. Samen met partners zoek je naar een andere oplossing.

Een uitkering is één, maar jij kijkt en denkt breder. Wat heeft iemand nog meer nodig en wat kunnen wij als Zwolle hierin betekenen? Daarbij werk je onder meer samen met Tiem, de Sociaal Wijkteams en partners in de stad die de gezinssituaties goed kennen. Het is leuk om zoveel contacten te hebben en elkaar te inspireren.

Voor jongeren (tot 27 jaar) hebben we een speciale aanpak. Zij krijgen vier weken intensieve begeleiding om werk te vinden of een (vervolg)studie te starten, voordat zij een uitkering kunnen aanvragen. Jij monitort dit traject dat door collega’s wordt uitgevoerd. Daarnaast voer je intakegesprekken met statushouders, waarbij altijd een tolk aanwezig is. Ook voor hen bepaal je of ze recht hebben op een bijstandsuitkering en bijzondere bijstand.

Waarom Zwolle?
Het is uitdagend om voor een gemeente te werken waar veel gebeurt en op een afdeling die continu in ontwikkeling is. Zo willen we meer gaan inzetten op servicegesprekken om mensen bijvoorbeeld te wijzen op regelingen die nog niet bij hen bekend zijn. Trend is ook om de omgekeerde toets toe te passen en te bekijken of een toekenning van bijzondere bijstand betekent dat een andere regeling niet meer nodig is. Een integrale manier van werken, waarbij we zoveel mogelijk mensen kunnen helpen vanuit het beschikbare budget.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SPH, Social Work of MD;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent Inkomen Intake binnen een gemeentelijke instelling;
3. Aantoonbare kennis en werkervaring met de Participatiewet en de IOAW.
4. Uiterlijk beschikbaar per maandag 4 november 2024 voor minimaal 32 uur per week gedurende de duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingen.

Selectiecriteria te beoordelen door vereisten / knock-outcriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Consulent Inkomen Intake binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met / kennis van SvhSD, DIS4all, E-suite/Medewerkersportaal, Grip op Pw, Civision Makelaar Suite en Suwinet (60 punten).
a. Aantoonbare werkervaring met alle systemen (60 punten);
b. Aantoonbare werkervaring met 5 systemen (50 punten);
d. Aantoonbare werkervaring met 4 systemen (40 punten);
e. Aantoonbare werkervaring met 3 systemen (30 punten);
f. Aantoonbare werkervaring met 2 systemen (20 punten);
g. Aantoonbare werkervaring met 1 systeem (10 punten);
h. Geen werkervaring / kennis van een systeem (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Sociale vaardigheden;
- Communicatieve vaardigheden;
- Verbindend;
- Stressbestendig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 21 oktober 2024 en dinsdag 22 oktober 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.