Consulent Jeugd

Logo van 1stroom, voorzien van gestileerde blauwe en groene tekst, met daaronder de slogan "duiven & westervoort".

Aanvraagnummer: 14602
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeenschappelijke regeling 1Stroom
Locatie: Duiven
Uren per week: 24 - 36 per week
Tarief: 75 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 01-08-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 18-07-2025 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeenschappelijke Regeling 1Stroom mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeenschappelijke Regeling 1Stroom. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Gemeenschappelijke Regeling 1Stroom merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
1Stroom is de organisatie die werkt voor de gemeenten Duiven en Westervoort. De gemeenten zijn elk zelfstandig, met een eigen gemeenteraad en college van burgemeester en wethouders. Ze maken zelf keuzes in waar geld in wordt geïnvesteerd en ze stellen beleid op.

De ongeveer 300 medewerkers van 1Stroom werken op meerdere locaties. Om makkelijk te kunnen ‘flexen’ hebben we speciale werkruimtes ingericht en apparatuur ter beschikking. Samen hebben de gemeenten ongeveer 40.000 inwoners. Die kunnen bij hun eigen gemeente(-huis) terecht voor een paspoort, rijbewijs of uittreksel. Ook op het gebied van zorg en ondersteuning blijven inwoners in contact met hun ‘eigen’ gemeente. Dit geldt natuurlijk ook voor maatschappelijke organisaties en ondernemers die er zijn gevestigd.

Waar staan wij voor?
Een veerkrachtige organisatie middenin een vitale samenleving is onze ambitie. En een goede dienstverlening aan inwoners, organisaties en bedrijven is waar we altijd naar streven. Door een betrouwbare en betrokken partner te zijn, willen we bijdragen aan een samenleving waar het goed wonen en werken is.

Bij ons werken mensen die collegiaal, dienstverlenend, ondernemend en open zijn. De kernwaarden die we met elkaar hebben afgesproken zijn voor ons belangrijk: vertrouwen, aandacht en verantwoordelijkheid. Met energie, kennis en plezier vinden we oplossingen voor uitdagende vraagstukken van de twee gemeentebesturen waar we voor werken.

Opdracht
Als consulent jeugd bewaak je de voortgang in het proces van aanvraag tot inzet. Concrete taken daarin zijn:

  • Je kijkt welke ondersteuningsbehoefte een gezin nodig heeft op basis van de vraag.
  • Je onderzoekt waar de eigen kracht van het kind/de jeugdige en zijn ouders/opvoeders zit en stuurt hierop.
  • Je hebt vooral aandacht voor mogelijkheden en werkt samen met andere professionals;
  • Je bent een netwerker en je hebt kennis van het werk van de samenwerkingspartners zoals de specialistische zorgaanbieders Veilig Thuis en de jeugdbescherming.
  • Je leidt zo nodig toe naar specialistische zorg.

“Jeugdigen en hun ouders/verzorgers naar passende hulp en ondersteuning leiden, geeft mij als jeugdconsulent voldoening. Binnen een leuk, enthousiast en gedreven team heb je je eigen caseload en voer je procesregie uit. Door de diversiteit aan vragen is geen dag hetzelfde, wat het werk uitdagend en leuk houdt” – Marieke Dekkers Consulent Jeugd bij 1Stroom.

 Specifiek ga je aan de slag om op projectmatige wijze de wachtlijst weg te werken. Je rol wijkt daarmee af van de reguliere teamleden. Wel stem je met hen af over je werkzaamheden. 

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Sociale richting;
4. Minimaal 3 jaar werkervaring als Jeugd-consulent;
5. Aantoonbare werkervaring met vak-applicaties Jeugd binnen een gemeente.

Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Jeugd-consulent (30 punten);
8. Ervaring met het projectmatig wegwerken van wachtlijsten Jeugd (20 punten);
9. Een maximum uurtarief  exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten (30 punten);
    a. Uurtarief tot € 75,- (30 punten);
    b. Uurtarief tot € 80,- (20 punten);
    c. Uurtarief tot € 85,- (10 punten);
    d. Uurtarief tot 90,- (0 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
- Aanpassingsvermogen;
- Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
- Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
- Klantgericht;
- Luisteren;
- Doorzettingsvermogen;
- Tactisch gedrag;
- Motiveren;
- Resultaatgericht werken;
- Samenwerken;
- Overtuigen;
- Assertiviteit;
- Besluitvaardigheid;
- Organiseren;
- Kritisch;
- Analyserend vermogen;
- Plannen en organiseren.

Benodigd aantal professionals
1-2.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: In overleg / Onderlinge afstemming.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.