Aanvraagnummer: 7297
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 24 - 36 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 28-02-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzpāer toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzpāer uit te voeren. Zzpāers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzpāer gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het āopmerkingenā veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de āPurmerendse manierā, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.
Opdracht
Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collegaās vinden we belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.
Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en voelt het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?
Ouders die slachtoffer zijn van de kinderopvangtoeslagaffaire ervaren grote stress en onrust. Ze voelen zich vaak eenzaam en in de steek gelaten. In veel gevallen zijn er problemen rondom huisvesting, schulden, inkomen, zorg en de opvoeding van kinderen. Als Preventieconsulent Toeslagenaffaire speel je een essentiĆ«le rol in het begeleiden van deze ouders naar een betere toekomst. Daarin ga je vol energie en vastberaden te werk. Dat moet ook wel. Omdat deze ouders vaak al een lange geschiedenis hebben in het ontvangen van hulp, is het logisch dat dat zijn weerslag kan hebben op hun emoties. Jij doet gewoon waar je goed in bent en laat je niet van de wijs brengen; hulp- en dienstverlening bieden, als casusregisseur samenwerken en afstemmen met je collegaās met oog voor de verschillende belangen. Met jouw kennis en ervaring bied je zowel praktische als psychosociale hulp (soms ook in het Engels!) en weet je goed de weg naar andere hulp en aanvullende (maatwerk) voorzieningen te vinden.
Wie ben jij?
Je bent enthousiast over jouw vakgebied en zet je graag in om de financiĆ«le zelfredzaamheid van inwoners te vergroten. Je bent uitstekend in staat zelfstandig te werken. Je vindt het daarnaast ook leuk om bij te dragen aan de verdere ontwikkeling van het loket schulddienstverlening en zoekt actieve samenwerking met collegaās en andere samenwerkingspartners. Je bent communicatief sterk en sensitief. Je kunt inwoners coachen en motiveren voor hulp. Je herkent je in de Purmerendse manier van werken en wil daar actief een bijdrage aan leveren. Wij vragen van jou een afgeronde relevante HBO opleiding (SJD/ MWD), overtuigende affiniteit met schulddienstverlening en werkervaring op HBO niveau.
Vereisten / knock-outcriteria
Vereisten
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als consulent binnen het sociale domein;
Gunningscriteria
3. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van aanvragen op het vlak van de toeslagenaffaire (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig doen van intakes in de afgelopen 2 jaar, waarbij je met voorbeelden kunt aantonen dat je in staat bent breed te kijken / uit te vragen (laat dit duidelijk terugkomen in het cv) (30 punten);
5. Aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener, bewind voering of preventieconsulent (20 punten);
6. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en geeft daarin aan waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (10 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Je beschikt over overtuigingskracht, waarbij je werkt vanuit een onafhankelijk oordeel;
- Je bent positief, pragmatisch en toont daadkracht;
- Je bent analytisch en communicatief sterk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 paginaās, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma ā Di ā Wo ā Do - Vrij.
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.
Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 6 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 4 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 28 februari 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.