Consulent Participatie met het accent op inkomen

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 13410
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 32 - 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-06-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Organisatie
Het Maatschappelijk Domein staat naast, voor en achter de inwoners van Purmerend en houdt zich bezig met zaken die de inwoner direct raakt. Onze opgave is zaken zo te organiseren dat inwoners zich geholpen en gehoord voelen. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met je collega’s vinden we belangrijk. Binnen de organisatie wordt continu gekeken of we op de juiste weg zitten.

Heb jij hart voor je medemens en zoek je een opdracht waarbij je echt het verschil kunt maken voor de inwoners van Purmerend? Ben je nieuwsgierig en betrokken en voelt het als een uitdaging om op zoek te gaan naar (financieel) perspectief in het leven van mensen?

Opdracht
We ondersteunen inwoners bij al hun vragen op het gebied van financiën, werk, leren en zorg. Deze (inkomens) vraagstukken worden vanuit de context van de inwoner bekeken om zo tot brede oplossingen te komen. Je zorgt ervoor dat het uitgangspunt is dat de inwoner op een juiste en tijdige wijze over de uitkering kan beschikken en over de (financiële) voorzieningen die er nodig zijn in een specifieke situatie, indien nodig. Daarnaast geef je advies en ondersteuning voor op de lange termijn, zoals het bieden van perspectief op werk en inkomen en het zelf regie laten nemen over de persoonlijke situatie. Je werkt nauw samen met collega’s en partners binnen het maatschappelijke domein. De gesprekken met inwoners vinden plaats waar nodig, dat kan een huisbezoek, een afspraak op het stadhuis, bij onze partners in de stad of telefonisch zijn.

Aandachtspunten

  • De focus ligt op de afhandeling van rechtmatigheids- en reintegratievoortgangswerkprocessen.
  • Deelname aan teamoverleggen, teamactiviteiten of ontwikkeltrajecten is geen onderdeel van de opdracht.
  • De uitzendkracht werkt op een zelfstandige en proactieve manier, binnen de kaders van de opdracht en in samenspraak met de collega’s.
  • De standplaats van het werk is op het stadhuis van Purmerend of op locatie (in het land). Er is alleen in voorkomende gevallen mogelijkheid tot digitaal werken.

Vereisten
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als inkomensconsulent;
3. Aantoonbare kennis van de participatiewet (benoem duidelijk waar deze kennis opgedaan);

Gunningscriteria
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomens- rechtmatigheidsconsulent (benoem dit duidelijk in het cv)(40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig beheren van een caseload in de afgelopen 2 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met Suite 4 Sociaal Domein (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
7. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SJD of MWD (10 punten)
8. De kandidaat stelt zich voor in een korte motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. (10 punten)

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre de door jou aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties:

  • Buiten de kaders kunnen en willen denken
  • Communicatief vaardig
  • Empathisch
  • Daadkrachtig
  • Zelfstandig

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is eventueel verbonden aan de betreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma – di – wo – do – vr. We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit betekent dat we in principe niet thuiswerken.

Planning
De fysieke of digitale gesprekken bij de gemeente worden ingepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 27 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kun je reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!