Fraud Blocker Consulent preventie en handhaving | Freelance Opdrachten

Consulent preventie en handhaving

Logo van de Fryske Marren met een gestileerde blauwe golf met een groen accent boven de naam van de gemeente in paars lettertype.

Aanvraagnummer: 6762
Organisatie: Gemeente De Fryske Marren
Locatie: Joure
Uren per week: 24
Tarief: €50 - €70 per uur
Duur van de opdracht: 4 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 24-02-2025
Optie tot verlenging: Ja, voor maximaal 2 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 06-02-2025 23:59

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Deel deze opdracht


Opdracht omschrijving

Gemeente De Fryske Marren zoekt voor 24 uur per week een consulent preventie en handhaving voor team werk en inkomen.

De gemeente is op zoek naar een enthousiaste en proactieve Consulent Preventie en Handhaving (Sociaal Domein) die stevig in de schoenen staat, maar die zich ook sensitief kan opstellen.

Het team werk en inkomen voert de Participatiewet (PW), Wet Inkomensvoorziening ouderen en gedeeltelijk arbeidsongeschikte werkloze werknemers (IOAW). Het team richt zich op de bijstandstoekenning en -verstrekking, bijstandsbeheer, financiële verwerking van de toegekende voorzieningen in het kader van genoemde wet- en regelgeving, debiteurbeheer en fraudebestrijding.

Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.


De gesprekken vinden plaats op maandag 17 februari in de middag.


Verantwoordelijkheden

  • Je initieert en verricht bestuursrechtelijk onderzoek, controle, huisbezoeken en waarnemingen naar (vermeende) onrechtmatigheid, misbruik en oneigenlijk gebruik van door de gemeente uit te voeren sociale zekerheidswet- en regelgeving en voert hierover (confronterende) gesprekken met inwoners.
  • Je rapporteert over de uitkomsten van het onderzoek en brengt een onderbouwd en bindend advies uit aan de collega’s;
  • Je informeert over en behandelt signalen en vragen op het terrein van onrechtmatigheid, en maatregelen. Dit doe je richting inwoners, collega’s en ketenpartners op basis van de casuïstiek, de relevante wetgeving, het gemeentelijk beleid en jurisprudentie.
  • Je vervult een interne- en externe signaleringsfunctie op verschillende niveaus (uitvoering en beleid), en neemt vanuit die rol actief deel aan multidisciplinaire overleggen.
  • Je verricht hercontroles met als doel het terugdringen van oneigenlijk gebruik van uitkeringen en voorzieningen;
  • Je draagt bij aan de verdere doorontwikkeling van de processen in de breedste zin van het vakgebied.
  • Je voert regelmatig preventieve gesprekken met inwoners over hun rechten en plichten met betrekking tot de Participatiewet.
  • Je controleert en toetst interne werkzaamheden onderling volgens het 4-ogen principe.

Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 24 februari 2025 tot en met 1 juli 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met maximaal 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zullen moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde start- en einddatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Kwaliteit (eisen)

U voegt een CV van max. 3 pagina's A4 toe.

Minimaal 3 jaar werkervaring binnen handhaving sociaal domein.

Je hebt een afgeronde hbo-opleiding in een relevante richting.

Ervaring met onderzoek doen binnen de Participatiewet.

Bereid om ook buiten kantooruren te werken i.v.m. waarnemen.

Je bent in het bezit van een rijbewijs B.

Je kent de laatste ontwikkelingen, zoals relevante wet- en regelgeving.


Prijs (eisen)

Minimaal: € 50,00
Maximaal: € 70,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

Sortering
Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 25 %
Gewicht van kwaliteit : 75 %
Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

25 %

Empathisch vermogen.

25 %

Goede gespreksvaardigheden.

25 %

Besluitvaardigheid.

25 %

Samenwerkingsgericht.


Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.


Reageer nu op deze opdracht!

6762 - Consulent preventie en handhaving