Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer

Aanvraagnummer: 10710
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Dantumadiel
Locatie: Damwâld
Uren per week: 28 per week
Tarief: Geen Maximum
Duur van de opdracht: 2,5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 02-06-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 21-05-2025 23:59
LET OP! Deze opdracht is gesloten
Opdracht omschrijving
Jij gaat:
Als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer actief betrokken zijn bij mensen die zich in uiteenlopende situaties bevinden. Of het nu gaat om het overzien van schulden, moeite hebben om financieel rond te komen of geconfronteerd worden met dreigende woninguitzetting en/of energieafsluiting. Het werkterrein van schulddienstverlening is breed en divers.
Onderdeel van de functie is het managen van budgetten en het opstellen van plannen om financiële rust te brengen. Ook handel je meldingen en aanvragen voor MSNP en WSNP af met jouw scherpe blik. Je begrijpt dat er achter elk dossier een persoonlijk verhaal schuilgaat en zoekt oplossingen die passen bij de unieke situatie.
Om de situatie te begrijpen, voer je intakegesprekken met klanten. Het nauwkeurig registeren van gegevens en het bewaken van de voortgang is ook onderdeel van jouw dagelijkse werk. Daarnaast onderhoud je contact met andere teams en externe partijen. Jij bent de schakel die casuïstiek van het gebiedsteam afstemt en zo nodig overdraagt of overneemt.
In deze rol werk je samen met verschillende sociale partners, collega’s binnen het sociaal domein, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en woningbouwverenigingen om tijdig in contact te komen met de betrokkenen.
Kortom: als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer ben je de professional die concrete stappen zet, menselijke verhalen begrijpt en praktische oplossingen biedt in de wereld van schuldhulpverlening.
Jij hebt:
- HBO werk- en denkniveau;
- kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP) en bent bekend met de kwaliteitseisen vanuit de NVVK;
- competenties zoals verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid;
- een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen;
- ervaring met het werkveld Sociaal domein;
- een goed cijfermatig inzicht;
- de kwaliteit om met tegenstrijdige belangen om te gaan;
- kennis en ervaring met werken in Stratech;
- een rijbewijs en eigen auto.
Verantwoordelijkheden
zie opdracht omschrijving
III. Eisen en gunningscriteria
Beschikbaarheid
Kwaliteit (eisen)
Gunningscriteria
Sortering
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %
Uitleg gunningscriteria
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
De EMVI komt als volgt tot stand:
prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )
Gunningscriteria (wensen)
Prijs (eisen)
Competenties te toetsen in interviewfase
Beschrijving (uitleg)
Competenties
1. Je bent betrokken, draagt verantwoording en werkt nauwkeurig.
2. Jij hebt analytisch vermogen en bent in staat om te verbinden.
3. Je hebt een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen.
4. Je bent communicatief vaardig, met voorkeur Friestalig.
Fase 2: Het interview
Beschrijving (uitleg)
Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview.
De interviews staan gepland op 28 mei, in de ochtend.
Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Contactgegevens
Boekweitland 32
3764ZL Soest
Nederland
Tel/WhatsApp: 035-2063100
Mail: info@depubliekepartner.nl
KVK: 95135375
BTW: NL867016589B01
Regio's
ZZP opdrachten Flevoland
ZZP opdrachten Zuid-Holland
ZZP opdrachten Zeeland
ZZP opdrachten Friesland
ZZP opdrachten Overijssel
ZZP opdrachten Utrecht
ZZP opdrachten Noord-Brabant
ZZP opdrachten Groningen
ZZP opdrachten Drenthe
ZZP opdrachten Gelderland
ZZP opdrachten Limburg
Vakgebieden
ZZP opdrachten Communicatie en Voorlichting
ZZP opdrachten Financiën en Economische zaken
ZZP opdrachten ICT en Automatisering
ZZP opdrachten Infrastructuur en Civiele Techniek
ZZP opdrachten Juridisch en Regelgeving
ZZP opdrachten Onderwijs en Opleiding
ZZP opdrachten Openbare Orde en Veiligheid
ZZP opdrachten Project en Programmamanagement
ZZP opdrachten Ruimtelijke Ordening en Milieu
ZZP opdrachten Sociaal Domein en Maatschappelijke Ontwikkeling