Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer

Logo van gemeente dantumadiel met een gestileerde blauwe "g" boven de naam in groene kleine letters, met een groene horizontale lijn eronder.

Aanvraagnummer: 10710
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Dantumadiel
Locatie: Damwâld
Uren per week: 28 per week
Tarief: Geen Maximum
Duur van de opdracht: 2,5 maanden
Regio: Friesland
Startdatum: 02-06-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 21-05-2025 23:59

LET OP! Deze opdracht is gesloten



Opdracht omschrijving

Jij gaat:

Als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer actief betrokken zijn bij mensen die zich in uiteenlopende situaties bevinden. Of het nu gaat om het overzien van schulden, moeite hebben om financieel rond te komen of geconfronteerd worden met dreigende woninguitzetting en/of energieafsluiting. Het werkterrein van schulddienstverlening is breed en divers.

Onderdeel van de functie is het managen van budgetten en het opstellen van plannen om financiële rust te brengen. Ook handel je meldingen en aanvragen voor MSNP en WSNP af met jouw scherpe blik. Je begrijpt dat er achter elk dossier een persoonlijk verhaal schuilgaat en zoekt oplossingen die passen bij de unieke situatie.

Om de situatie te begrijpen, voer je intakegesprekken met klanten. Het nauwkeurig registeren van gegevens en het bewaken van de voortgang is ook onderdeel van jouw dagelijkse werk. Daarnaast onderhoud je contact met andere teams en externe partijen. Jij bent de schakel die casuïstiek van het gebiedsteam afstemt en zo nodig overdraagt of overneemt.

In deze rol werk je samen met verschillende sociale partners, collega’s binnen het sociaal domein, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en woningbouwverenigingen om tijdig in contact te komen met de betrokkenen.

Kortom: als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer ben je de professional die concrete stappen zet, menselijke verhalen begrijpt en praktische oplossingen biedt in de wereld van schuldhulpverlening.

Jij hebt:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP) en bent bekend met de kwaliteitseisen vanuit de NVVK;
  • competenties zoals verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid;
  • een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen;
  • ervaring met het werkveld Sociaal domein;
  • een goed cijfermatig inzicht;
  • de kwaliteit om met tegenstrijdige belangen om te gaan;
  • kennis en ervaring met werken in Stratech;
  • een rijbewijs en eigen auto.

Verantwoordelijkheden

zie opdracht omschrijving


III. Eisen en gunningscriteria


Beschikbaarheid

De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 juni 2025 tot en met 31 augustus 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 3 x voor telkens maximaal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Kwaliteit (eisen)

U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP)
Ervaring met werken met Stratech
Rijbewijs en eigen auto

Gunningscriteria

Sortering

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van prijs : 50 %
Gewicht van kwaliteit : 50 %


Uitleg gunningscriteria

Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.

De EMVI komt als volgt tot stand:

prijs score = 100 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) * ( 100 / ( hoogste prijs - laagste prijs ) ) )
kwaliteit score = behaalde kwaliteitspercentage
totaal score = ( prijs score * prijs weging ) + ( kwaliteit score * kwaliteit weging )


Gunningscriteria (wensen)

30 %
Je beschikt over de competenties verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid
40 %
Ruime ervaring in budgetbeheer/schulddienstverlening/vroeg signalering
30 %
Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein, Suite4Sociale Regie en Stratech

Prijs (eisen)

Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Competenties te toetsen in interviewfase

Beschrijving (uitleg)

Competenties

1. Je bent betrokken, draagt verantwoording en werkt nauwkeurig.

2. Jij hebt analytisch vermogen en bent in staat om te verbinden.

3. Je hebt een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen.

4. Je bent communicatief vaardig, met voorkeur Friestalig.

Fase 2: Het interview

Beschrijving (uitleg)

Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. 

De interviews staan gepland op 28 mei, in de ochtend. 

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.