Aanvraagnummer: 3815
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam-Voorburg
Uren per week: 36 uur
Tarief: €67,50 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo spoedig mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 17-09-2024 12:00
Deel deze opdracht
Werken bij Leidschendam-Voorburg Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.
De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatiegestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.
Afdeling De afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ) bestaat totaal uit 150 FTE in verschillende, veelal multidisciplinaire teams. Elk team wordt aangestuurd door een coachend teamleider. Naast de uitvoering van de dienstverlening van het gehele sociaal domein binnen Leidschendam-Voorburg, voert de afdeling de dienstverlening op het terrein van werk en inkomen voor de gemeente Wassenaar en Voorschoten. Uitgangspunt hierbij is klantgericht- en bedrijfsmatig werken. Begrippen als eigen verantwoordelijkheid, creativiteit en flexibiliteit zijn verbonden aan de wijze waarop onze medewerkers hun taken uitvoeren. Momenteel is de afdeling bezig om een aantal vernieuwingen in de dienstverlening te realiseren.
Opdracht Als Consulent Werk ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van cliënten. Je voert de regie over je eigen caseload. Je bent actief bij het realiseren van de doelstelling om zoveel mogelijk uitstroom te bevorderen. Je leidt de cliënten toe naar regulier werk door intensief en veelvuldig contact te hebben met hen. Belangrijk hierbij is dat er breder gekeken wordt binnen alle leefgebieden, zodat waar nodig ingezet kan worden op zaken die belemmerend zouden kunnen werken in een traject. Tevens voer je het lik-op-stuk beleid uit conform de Participatiewet. Indien een cliënt problemen heeft dan weet je de weg naar betrokken organisaties. Ook ben je deels verantwoordelijk voor de rechtmatigheidskant waarbij je doorvraagt en bekijkt of er (nog) recht is op een uitkering participatiewet.
We hebben reguliere Consulenten werk, maar ook consulenten werk gericht op jongeren, statushouders en doelgroepers. Daarnaast is er een mogelijkheid om te werken met klanten met een lange afstand tot de arbeidsmarkt (afstand van meer dan 2 jaar) of een kortere afstand tot de arbeidsmarkt (afstand van maximaal 2 jaar). In overleg met jou zal worden bekeken waar de ruimte binnen het team is die jij als een vliegende keep zal opvangen.
Vereisten / Kock-outcriteria 1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad; 2. Maximaal uurtarief van € 67,50 inclusief reiskosten en exclusief btw; 3. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding SJD en MWD; 4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent werk bij een gemeentelijke instelling; 5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite, benoem waar dit is opgedaan;
Gunningscriteria 6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Werk bij een gemeentelijke instelling (35 punten); 7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite, benoem waar dit is opgedaan (15 punten); 8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent werk met klanten met indicatie Beschut Werk en statushouders (30 punten); 9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opleiden en begeleiden van collega’s om te werken met de doelgroep Banenafspraak (20 punten).
Competenties
Verantwoordelijkheid Je komt gemaakte afspraken na en accepteert de gevolgen die voorvloeien uit het eigen handelen.
Analytisch vermogen Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt terzake doende gegevens.
Oordeelsvorming Je weegt gegevens en mogelijke handelwijzen in het licht van relevante criteria tegen elkaar af om tot realistische beoordelingen te komen.
Klantgerichtheid Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Daarnaast speelt je in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.
Kwaliteitsgerichtheid Je bent je er bewust van dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Je legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau en streeft naar continue kwaliteitsverbetering.
Benodigd aantal professionals 1.
CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 september 2024 van 13.00 uur tot 14.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie - De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. - ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad. - ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 17 september 2024, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.