Consulent Wmo

Aanvraagnummer: 9452
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Waalwijk
Locatie: Waalwijk
Uren per week: 40 per week
Tarief: 65 - 80 per uur
Duur van de opdracht: 6.5 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-06-2025
Optie tot verlenging: 4 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 09-05-2025 17:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Opdrachtomschrijving
Afdeling WijZ is het toegangsteam van de Gemeente Waalwijk voor alle zorg en ondersteuning op het gebied van welzijn, inkomen, jeugd en zorg.
Als Consulent Wmo neem jij de regie in handen over uiteenlopende Wmo aanvragen. Omdat jij goed kan doorvragen is voor jou de persoonlijke situatie glashelder. Zo kan de aanvraag gaan over een woningaanpassing en kom je erachter dat deze meneer ook bijna nooit meer de deur uit komt. Jij zorgt, naast de hoognodige woningaanpassing, dat er een leuke dagbesteding komt en toegang tot het Wmo vervoer. Ook geeft het jou veel voldoening om ondersteuning te regelen voor mensen die het lastig vinden om de eigen administratie en financiën op orde te krijgen, of wanneer jij ervoor kan zorgen dat de mantelzorg eindelijk een adempauze kan nemen. Met jouw kennis en netwerk maak je voor elke situatie een goed plan. Zo zorg jij ervoor dat mensen de ondersteuning krijgen die past bij hun situatie.
Wat ga je doen?
- Je praat met inwoners die een hulpvraag hebben.
- Je kijkt goed naar hun situatie en ziet welke problemen er zijn.
- Samen met de inwoner zoek je naar de beste oplossing.
- Je bespreekt welke dingen ze misschien zelf, of met hulp van familie en vrienden, kunnen oplossen.
- Je kunt doorverwijzen naar relevante (voorliggende) voorzieningen
- Je zet de juiste maatwerkvoorziening vanuit de Wmo in als dat nodig is
Daarnaast bestaat de mogelijkheid dat je een dag in de week wordt ingezet bij het Zorgloket. De medewerkers van het Zorgloket beantwoorden vragen over zorg en ondersteuning. Ze geven informatie en advies en ze denken mee over oplossingen.
Wet DBA
In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is er beoordeeld of er sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een ZZP’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk / realistisch is, is de Aanbestedende dienst van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een ZZP’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip ZZP’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/grootaandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de detacheren persoon. Indien een ZZP’er voor deze opdracht in aanmerking wil komen, is dit mogelijk via detachering waarbij het detacheringsbedrijf niet louter een kassiersfunctie heeft. Het detacheringsbureau dient dan de offerte in. Een andere mogelijkheid om (direct) voor de opdracht in aanmerking te komen is om in dienst te treden bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau of payrollbedrijf dat de offerte indient. Dit detacheringsbureau of payrollbedrijf dienen op het moment van publiceren van deze opdracht al wel voor de betreffende categorie in het DAS te zijn toegelaten. Een ZZP’er / DGA als hierboven bedoeld kan niet zelf / rechtstreeks inschrijven op de opdracht.
Kandidaatomschrijving
Je bent flexibel, open en transparant. Door jouw netwerk, kennis en vermogen om buiten “de vertrouwde box” te denken schrijf jij voor elke case een onderbouwd plan van aanpak.
Hiervoor vragen we van je dat
- Je een relevante hbo opleiding en/of werkervaring hebt waardoor je goed je weg kan vinden binnen de aangeboden zorg;
- Je thuis bent in Wmo-cases en hebt actuele kennis en ervaring met de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), uitgebreide kennis van de Zvw, Wlz en van van de mogelijkheden die in het voorliggende veld worden geboden.
- Je mondeling vaardig bent en in staat bent om de concrete hulpvraag te achterhalen.
- Je bent sterk analytisch en schriftelijk vaardig. Je weet de verkregen informatie helder op papier te verwoorden in een plan van aanpak.
- Je hebt een empathisch en sociaal karakter en staat stevig in je schoenen.
- Je bent in staat om je aan te passen aan veranderende omstandigheden, taken, verantwoordelijkheden of mensen
- Je enthousiast bent en een flexibele houding hebt.
Interviewplanning
Nog nader te bepalen
Toelichting op rooster
36 uur is bespreekbaar. Rooster en hybride werken in onderling overleg.