Consulent WMO

Aanvraagnummer: 9976
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Gooise Meren
Locatie: Bussum
Uren per week: 24 uur
Tarief: 80 per uur
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 19-05-2025
Optie tot verlenging: 4 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-05-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Gooise Meren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Gooise Meren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Het team Wmo heeft te maken met een stijging van de hoeveelheid werk. Je gaat zelfstandig aan de slag met het oppakken van meldingen Hulp bij het huishouden, nieuw en verlengingen, die je naar eigen inzicht afhandelt. Mogelijk dat hier na verloop van tijd andere soorten meldingen bijkomen.
Je doet telefonisch onderzoek of legt indien nodig een huisbezoek af. Je onderzoekt de nut en noodzaak van een maatvoorziening en betrekt hier zoveel mogelijk het netwerk en voorliggende voorzieningen in. Indien nodig overleg je met externe partijen of vraag je onafhankelijk advies om zo tot een afgewogen besluit te komen. Je voert zelfstandig regie op het gehele Wmo proces van melding tot besluit.
Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Wmo Consulent;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Suite4SD (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Een afgeronde opleiding tot WMO Consulent;
5. Uiterlijk beschikbaar per 19 mei 2025 voor gemiddeld 24 uur per week.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
6. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Wmo Consulent binnen een gemeente (40 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met het indiceren van huishoudelijke hulp, begeleiding, dagbesteding, vervoer (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Een maximaal uurtarief van € 80,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer en werk-werkverkeer (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Snel in te werken;
- Efficiënt en resultaatgericht;
- Zorgvuldigheid;
- Flexibiliteit;
- Probleemoplossend vermogen;
- Klantgerichtheid;
- Stressbestendig;
- Sterke communicatieve vaardigheden.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: In overleg/onderlinge afstemming.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 13 mei 2025 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.