Consulent Wmo

Logo van de gemeente Staphorst met de tekst "gemeente Staphorst" naast een groen en blauw geometrisch ontwerp.

Aanvraagnummer: 8672
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Staphorst
Locatie: Staphorst
Uren per week: 28 - 32 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 5 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 11-04-2025 09:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Staphorst mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Staphorst. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.

Organisatie
Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met bijna 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente.

Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Opdracht

Als consulent ga je in gesprek met inwoners die een hulpvraag hebben op het gebied van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je start met een brede vraagverheldering en maakt samen met de inwoner een plan waarbij je de eigen mogelijkheden en het netwerk van de inwoner zoveel mogelijk benut. Je werkt nauw samen met verschillende partijen en voert indien de casuïstiek erom vraagt multidisciplinaire overleggen. Je hebt ervaring met complexe en meervoudige casuïstiek en hebt affiniteit met specifieke aandachtsgebieden zoals GGZ en beschermd wonen. Omdat je komt te werken in een klein Wmo team, verwachten wij dat je Wmo breed inzetbaar bent. Dit houdt in dat je allerlei soorten Wmo meldingen oppakt zoals hulpmiddelen, huishoudelijke hulp, woningvoorzieningen en begeleiding.

Je werkt vanuit onze missie: “iedereen doet mee” en volgens de “omgekeerde toets” en vanuit het gedachtegoed Positieve Gezondheid. Het uiteindelijke doel is om een duurzaam perspectief te bieden zodat de inwoner zijn/haar eigen weg weer kan vinden. Uiteraard adviseer en ondersteun je jouw collega’s in het team op basis van jouw expertise.

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Social Work, SPH of MW; 
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent wmo; bij een gemeentelijke organisatie 
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met complexe integrale casuïstiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

Gunningscriteria
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als consulent Wmo bij een gemeentelijke instelling (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de omgekeerde toets en positieve gezondheid (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met samenwerking met de GGZ en beschermd wonen (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het oppakken van meervoudige en complexe casuïstiek (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten).
9. De kandiaat is uiterlijk per maandag 12 mei 2025 voor minimaal 28 uur en maximaal 32 uur per week beschikbaar (15 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Je hebt een uitstekend luisterend vermogen, maakt oprechte verbinding, toont betrokkenheid en hebt een passie voor het werken met (kwetsbare) mensen.
  • Je beschikt over het vermogen om vraag- en resultaatgericht te werken en durft buiten de gebaande paden te treden.
  • Je beschikt over voldoende reflectievermogen en daarnaast ben je leergierig en sta je open voor feedback van collega’s.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag, donderdag.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 17 april 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 april 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 11 april 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.