Consultant Informatiebeheer

Logo van alphen aan den rijn, met de naam in blauwe tekst met een gestileerde blauwe boog over de laatste drie woorden.

Aanvraagnummer: 1612
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 24 tot 36 per week
Tarief: €90 per uur
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 24-05-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdracht

Als consultant speel je een rol bij het begeleiden van onze recordmanagers van een re-actieve naar een pro-actieve cultuur. Je bent verantwoordelijk om het zaakgericht werken verder vorm te geven. Inrichten van eigenaarschap en herinrichten van ons zaaksysteem zijn daarin belangrijke onderdelen. Er is binnen de gemeente behoefte aan een duidelijk proces waarin eigenaarschap op proces en inrichting is belegd. Een door ontwikkeling die we daarbij willen maken is de archieffunctie los te koppelen van het huidige zaaksysteem. Hiervoor sta je aan de lat om een uitvoeringsplan op te stellen in samenspraak met de belanghebbenden.

Verantwoordelijkheden:

  • Met je opgedane kennis bouw je aan een nieuwe inrichting van zaakgericht werken en archivering binnen onze gemeente;
  • Procesinrichting: Je ontwerpt en implementeert samen met de recordmanagers effectieve processen en workflows rondom informatiebeheer. Je identificeert knelpunten en implementeert oplossingen om de efficiëntie en kwaliteit van de informatievoorziening te verbeteren.
  • Implementatie aanpak: Je ontwikkelt en implementeert een gedegen plan voor de archivering van onze informatievoorziening. Je begeleidt de medewerkers bij de verandering en zorgt voor draagvlak binnen de organisatie.
  • Stakeholdermanagement: Je werkt samen met verschillende interne en externe belanghebbenden, zoals managers, teamleiders en IT-specialisten, om de samenwerking en afstemming te bevorderen. Je communiceert effectief over de voortgang, resultaten en uitdagingen van het implementatieproces.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Aantoonbare werkervaring in een leidinggevende functie;
2. Aantoonbare werkervaring met informatiebeheer, gericht op archivering binnen een, gemeentelijke organisatie;


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)

3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de operationele en tactische inrichting (benoem minimaal 3 concrete voorbeelden hiervan in het cv) van informatiebeheer binnen een overheidsorganisatie; (30 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van- en samenwerken met recordmanagers; (30 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met het (door) ontwikkelen van informatiebeheerteams; (30 punten)
6. Uurtarief maximaal €90,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk. (10 punten)


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr


Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg met de kandidaten gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hiervan bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.