Consultant Microsoft 365 (dienst aanbesteding)

Logo van Gemeente Hardenberg met gestileerde groen-blauwe letters.

Aanvraagnummer: 14566
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Hardenberg
Locatie: Hardenberg
Uren per week: 28 - 36 per week
Tarief: 120 per uur
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 15-07-2025 09:00

LET OP! Reacties dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is'.

Deze opdracht bestaat uit een dienst aanbesteding die gericht is op één partij, deze zal garant staan voor de gehele opdracht gedurende initiële overeenkomst inclusief alle mogelijke verlengingen.

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Als Consultant / Adviseur Microsoft 365 help je de gemeente Hardenberg bij de technische kant van ‘digitaal samenwerken’. Jij zorgt ervoor dat alles goed wordt ingericht en werkt zoals het hoort.
Je taken zijn:

  • Je zorgt voor de technische inrichting van digitaal samenwerken. Denk aan het maken van een goede structuur, sjablonen voor Teams, het instellen van SharePoint, standaard metadata en aandacht voor informatieveiligheid.
  • Je legt vast hoe alles is ingericht en welke keuzes daarbij zijn gemaakt (in een governance beleidsplan).
  • Je maakt een duidelijk beheerdocument over “Digitale samenwerking”.
  • Je zorgt voor een goede overdracht aan het interne beheerteam en geeft uitleg of instructie waar nodig.
  • Je levert technische ondersteuning bij de uitvoering van bestandsmigratie naar Sharepoint sides. 

Vereisten
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Uurtarief maximaal €120,- (excl. btw/incl reiskosten woon-werk);
3. Een geschreven motivatie waarin de waarborging van de opdracht, inclusief de inzet duidelijk onderbouwd naar voren komt;
4. Aantoonbare werkervaring als bureau/organisatie met financiële regeling VIC en SISA (Gemeentelijke overheid) (motiveer duidelijk het antwoord);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau, in de richting van ICT;
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Consultant Microsoft 365 in de afgelopen 5 jaar;
7. Aantoonbare werkervaring met Microsoft 365 (benoem dit expliciet in het cv);
8. Aantoonbare werkervaring met de configuratie- en adoptie van Sharepoint en Teams en de inrichting daarvan; 

Gunningscriteria
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het technisch inrichten van een Sharepoint / Teams en One Drive omgeving inclusief randvoorwaarden (50 punten);
10. Beschikbaar per 1 augustus 2025 voor de duur van de opdracht, inclusief verlengingen. Het exacte aantal uren is in overleg naar behoefte (50 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Is in staat om complexe (technische) vraagstukken te vertalen in voor medewerkers herkenbare onderwerpen;
  • Je bent organisatiesensitief;
  • Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
  • Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid.

Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende cao van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals 1.

CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen Is hybride werken mogelijk: ja.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 15 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.


Reageer nu op deze opdracht!

(Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.