Contentspecialist

Logo van de gemeente Oosterhout. Het heeft drie oranje halvemaanvormen boven het woord "Oosterhout" in vet, met "gemeente" in kleiner lettertype aan de linkerkant.

Aanvraagnummer: 7974
Organisatie: Gemeente Oosterhout
Locatie: Gemeente Oosterhout
Uren per week: 24 per week
Tarief: 90 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 01-04-2025
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 27-03-2025 13:30

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
.fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }  


Wat je misschien niet verwacht

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega’s, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 550 collega’s biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!
Opzetten Contentteam 
(18 - 24 uur per week) gedurende zes maandenIn Oosterhout creëren we een contentteam. Doel is dat onze gemeentelijke kanalen elkaar versterken, we onze impact vergroten en een solide team creëren dat elkaar kan vervangen als dat nodig is. De lijnen zijn hiervoor uitgezet, maar nu volgt de concrete uitwerking.We zoeken een tijdelijke collega die dit zelfstandig kan opzetten. Het gaat om een tijdelijke en zelfstandige advies- en uitvoeringsopdracht met een duidelijk gedefinieerd eindresultaat. Je doet dit in afstemming met de betrokken stakeholders, maar zonder directe aansturing in de organisatie.Hybride werken is mogelijk, maar in verband met de veranderkundige aard van de opdracht ben je minimaal 1 dag per week in Oosterhout.Concrete resultaten:
  • Uitgewerkte functieprofielen voor de gewenste rollen;
  • Overlegstructuur zodat het contentteam optimaal samenwerkt met elkaar en met de andere communicatiecollega’s;
  • Een contentstrategie voor de inzet van de diverse online en digitale gemeentelijke kanalen plus gemeentepagina in weekblad, incl. een strategie hoe om te gaan met online advertising;
  • Een contentkalender waarin de samenhang en afstemming tussen de diverse kanalen inzichtelijk is;
  • Opzetten van berichtenformats voor de diverse kanalen binnen de geactualiseerde huisstijl;
  • Rapportages contentteambreed, waarin data vanuit het hele contentteam wordt verzameld en weergegeven. Doel is inzicht te creëren in o.a. bereik, waardering en actiebereidheid van de content en op basis daarvan aanpassingen te kunnen doen (in samenhang met SEO/SEA). Je bekijkt hoe deze rapportages vanuit bestaande tools (bijv. OBI4WAN / Matomo) samengebracht kunnen worden in één rapportage of dashboard;
  • Afhankelijk van verloop werving nieuwe medewerkers: het inwerken van mensen op de diverse nieuwe rollen in het contentteam;
  • Opzetten van een beeldbank; 
Wij vragen: 
  • Afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur richting Communicatie;
  • Minimaal 1 jaar ervaring bij een gemeente;
  • Aantoonbare ervaring met verandermanagement en/of interne procesbegeleiding;
  • Aantoonbare ervaring in stakeholdermanagement en het omgaan met verschillende belangen in een organisatie;
  • Aantoonbare ervaring met het ontwikkelen en implementeren van contentstrategieën op organisatieniveau;
  • Aantoonbare ervaring met het aansturen van een contentteam;
  • Minimaal drie jaar ervaring met het werken in een contentteam;
  • Aantoonbare ervaring met online advertising, SEO en SEA;
  • Aantoonbare ervaring met vormgeving/fotografie/video; 
  • Aantoonbare ervaring met diverse vormgevings-, plannings- en rapportagetools (bij voorkeur OBI4WAN en Matomo);
  • Energieke persoonlijkheid die mensen kan enthousiasmeren voor het werken in/met het contentteam;
  • Conceptueel denker;
  • Werkt gestructureerd en neemt anderen daarin mee.

Overige informatie 
  • Aanleveren van een VOG-verklaring is verplicht; 
  • Werkdagen in overleg. Maandag is sowieso een kantoordag; 
  • De functie is ingeschaald in schaal 10 van de CAO Gemeenten; 
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure. 

Vereisten / Knock-out criteria

  1. De kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  2. De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. De leverancier vraagt een nieuwe VOG aan bij Justis op screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 en kan deze eenmalig declareren via inhoudingen/vergoedingen in de opdracht. De VOG dient op naam van de leverancier te staan en de functietitel genoemd in deze aanvraag moet opgenomen zijn in de VOG. Bij aanlevering mag de VOG niet ouder zijn dan 2 maanden. Als de VOG niet aan deze criteria voldoet wordt deze afgewezen en dient er op eigen kosten een nieuwe VOG aangevraagd te worden door de leverancier.Indien drie weken na start dossiervorming nog geen VOG is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer geschreven en uitbetaald worden.
  3. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar werkervaring met het werken in eencontentteam. Dit moet blijken uit het CV.
  4. De kandidaat past binnen het team (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld).
  5. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring in stakeholdermanagementen het omgaan met verschillende belangen in eenorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  6. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het ontwikkelen enimplementeren van contentstrategieën op organisatieniveau. Dit moet blijken uit het CV.
  7. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het aansturen van eencontentteam. Dit moet blijken uit het CV.
  8. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met online advertising, SEOen SEA. Dit moet blijken uit het CV.
  9. De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met diverse vormgevings-,plannings- en rapportagetools (bij voorkeur OBI4WANen Matomo). Dit moet blijken uit het CV.
  10. Het maximum uurtarief bedraagt €90,-.

Gunningscriteria / Wensen
  1. De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur richting Communicatie. Dit moet blijken uit de CV.
    • Ja, gevraagde opleiding (4 Punten)
    • Ja, gevraagde opleiding, andere richting (2 Punten)
    • Nee, geen opleiding zoals gevraagd (0 Punten)
  2. Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Pro-actief - Digivaardig - Creatief - Samenwerken - Resultaatgericht - Communicatief vaardig - Zelfstandig - Analytisch- Netwerker- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit