Contractbeheerder Jeugdhulp

Aanvraagnummer: 10616
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Alphen aan den Rijn
Locatie: Alphen aan den Rijn
Uren per week: 24 per week
Tarief: 95 per uur
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 14-05-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.
Opdracht
Je hebt een ondersteunende en signalerende rol waarbij je strak stuurt op kwaliteitsbehoud. Verschillende (administratieve) processen met betrekking tot de jeugdhulp komen bij jou samen.
Per 1 januari 2024 is de gemeente Alphen aan den Rijn het anders gaan doen. Kwalitatief goede en voor de gemeente betaalbare jeugd- en gezinshulp realiseren. Jeugd- en gezinshulp die dichtbij geboden wordt, resultaatgericht is en passend bij de hulpvraag. Wij kopen dan gespecialiseerde jeugdhulp lokaal in (Open House) en worden tevens ‘toegang’ tot specialistische jeugdhulp.
In deze rol ondersteun jij de contractmanagers in het beheren van de contracten en de daarin vastgelegde afspraken. Middels administratieve ondersteuning maak je de (financiële) afspraken inzichtelijk en behoudt jij oog op de kwaliteit van de geleverde diensten door onze partners.
Op basis hiervan adviseer je richting de contractmanager ten aanzien van mogelijke acties of opvallend heden. Je speelt dus en rol belangrijke rol bij contract- en leveranciersevaluaties.
Enkele van jouw taken worden:
- Vastleggen van contractinformatie en afspraken. Je verzamelt data binnen het contract waarmee je monitort op o.a. de bestedingsruimte, kwaliteitsaspecten, resultaten van de ingezette jeugdhulp, cliënttevredenheid.
- Je controleert de juistheid van de declaraties door de jeugdhulpaanbieders en of ze zich houden aan de afspraken over de financiële verantwoording.
- Je signaleert en registreert afwijkingen en onderzoekt de achtergrond daarvan
Vereisten
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met contractbeheer binnen een gemeente;
3. Aantoonbare werkervaring binnen het sociale domein;
4. Uurtarief maximaal € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
5. Aantoonbare kennis van de Jeugdwet;
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met zorgadministratie;
7. Aantoonbare werkervaring bij een van de gemeenten in de regio Holland Rijnland in de afgelopen 2 jaar.
Gunningscriteria
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met crediteurenadministratie; (25 punten)
9. Aantoonbare werkervaring met debiteurenadministratie; (15 punten)
10. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met de aansturing van een team binnen het sociaal domein; (30 punten)
11. Aantoonbare werkervaring met Key2Finance; (10 punten)
12. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de Jeugdwet. (20 punten)
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Nauwkeurig;
- Stressbestendig;
- Flexibel;
- Klantgericht;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag – vrijdag (werkdagen zijn in overleg)
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 14 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.