Contractmanager ICT

Aanvraagnummer: 10334
Contractvorm: Detachering ZZP
Organisatie: Gemeente Leidschendam-Voorburg
Locatie: Leidschendam
Uren per week: 24-32 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3 maanden
Regio: Zuid-Holland
Startdatum: 26-05-2025
Optie tot verlenging: 3 maal 1 maand(en)
Sluitingsdatum: 09-05-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Werken bij Leidschendam-Voorburg
Dat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen.
Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden, Verbeteren en Verantwoordelijkheid.
Afdeling
De afdeling IISO (Informatiemanagement, ICT Service & Onderzoek) levert ICT-diensten en producten en als belangrijke speler op het gebied van informatiemanagement niet weg te denken bij alle ICT-projecten. Dit betreft zowel interne als externe projecten en programma’s richting de burger.
Daarnaast leveren wij ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. IISO doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De afdeling IISO bestaat uit zo’n 60 medewerkers.
Binnen IISO hebben wij de eindverantwoordelijkheid op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Belangrijk uitgangspunt bij het outsourcen van onze beheertaken is het sturen op resultaten in plaats van inhoud. De gemeente Leidschendam-Voorburg blijft verantwoordelijk voor de doelen en resultaten van het uitbestede werk maar heeft daarvoor ICT-partners nodig die hun deelverantwoordelijk daarin pakken.
Opdracht
Voor een aantal ICT-percelen zal opnieuw een Europese aanbesteding moeten worden gestart samen met de afdeling BV/Inkoop. Deze dienstverlening zal volledig moeten aansluiten bij de nieuw ingeslagen weg van de ICT-beheer regie-organisatie. Daarnaast zullen dagelijkse werkzaamheden opgepakt dienen te worden.
Om deze (Europese) aanbestedingstrajecten te trekken en dagelijkse werkzaamheden uit te voeren zoeken wij een ervaren ICT-contractmanager met de volgende eigenschappen:
- Een enthousiaste persoonlijkheid die stevig in zijn schoenen staat;
- Iemand met ervaring in contract- en leveranciersmanagement op ICT-gebied;
- Iemand met een hoge mate van organisatiesensitiviteit;
- Klantgericht, resultaat gedreven en analytisch;
- Iemand met onderhandelingsvaardigheden en kunt het maximale uit een contract halen;
- Goed in plannen en gestructureerd werken;
- Sterk in samenwerken en communicatief vaardig.
Vereisten
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
2. Per 26 mei 2025 beschikbaar voor 24 tot 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsopties;
3. Een afgeronde opleiding NEVI 1 en NEVI2;
4. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als inkoop/ contract manager;
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als contractmanager binnen een gemeente;
Gunningscriteria
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van contractmanagement en outsourcingstrajecten, duidelijk naar voren komend in het cv (35 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager ICT binnen een gemeente (20 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als contractmanager/inkoper van outsourcingstrajecten binnen een middel/grote werkomgeving van minimaal 800 werkplekken, duidelijk benoemd in het cv (45 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Stressbestendigheid: Je blijft onder tijdsdruk, hoge werkdruk en bemoeilijkende omstandigheden adequaat functioneren (bijvoorbeeld tegenslag, teleurstelling).
- Analytisch vermogen: Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens.
- Klantgerichtheid: Je weet wensen of behoeften van klanten of gebruikers te onderzoeken en hiernaar te handelen. Daarnaast speel je in op de doelstellingen van doelgroepen en opdrachtgevers voor de langere termijn.
- Mondelinge communicatie: Het maken van ideeën en meningen in begrijpelijke taal aan anderen mondeling duidelijk, en je weet aan te sluiten bij het publiek.
- Kwaliteitsgerichtheid: Je bent je er bewust van dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Je legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau en streeft naar continue kwaliteitsverbetering.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 13 mei 2025 en vinden digitaal plaats. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 12 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 9 mei 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.