Contractmanager Sociaal Domein

Logo van gemeente midden-groningen met een gestileerde witte 'm' in een cirkel op een blauwgroen achtergrond, met daaronder de naam.

Aanvraagnummer: 11393
Contractvorm: Detachering
Organisatie: Gemeente Midden-Groningen
Locatie: Hoogezand
Uren per week: 16 per week
Tarief: 70 - 90 per uur
Duur van de opdracht: 6.5 maanden
Regio: Groningen
Startdatum: 01-07-2025
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 06-06-2025 17:00

LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.


Opdrachtomschrijving

Aanleiding 

Voor de gemeente Midden-Groningen zoeken we tijdelijk een ervaren contractmanager Sociaal Domein voor 16 uur per week. Wegens drukte binnen het team is er behoefte aan extra capaciteit. Het gaat om een periode van 6 maanden, met kans op verlenging. Als contractmanager ben jij de verbindende schakel tussen gemeente, zorgaanbieders en sociale teams. Je draagt bij aan het verbeteren van de kwaliteit en betaalbaarheid van zorg en ondersteuning binnen het sociaal domein (Wmo en Jeugd). 

De opdracht 

- Voeren van contractgesprekken met zorgaanbieders  

- Analyseren van data en signaleren van verbeterpunten in de uitvoering 
- Adviseren van beleidsmedewerkers over kwaliteits- en financiële verbeterkansen 
- Sturen op naleving van contractuele afspraken 

- Het organiseren van een fysieke tafel met de adviesgroep. 

- Werken binnen het team sociaal beleid van de gemeente Midden-Groningen 
- Intensieve samenwerking met collega-contractmanagers, sociale teams, backoffice en inkoopadviseurs 
- Focus op resultaatgerichte samenwerking met zorgaanbieders 
- Ondersteunen van het beleid met inzichten uit de praktijk 

Kandidaatomschrijving

- HBO werk- en denkniveau 
- Aantoonbare ervaring als contractmanager in het sociaal domein (Wmo en/of Jeugd) 
- Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of zorgaanbieder is vereist 
- Analytisch, zelfstandig en communicatief sterk 
- Ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer 
- Proactieve houding en oog voor kwaliteit en verbetering 

Interviewplanning


De gesprekken vinden plaats in de week van 16 juni

Eisen

  • Voorwaarden voor deelname
  • Inkoopvoorwaarden
  • Het is een vereiste dat de aanbieder akkoord gaat met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen. Zie de bijlage. Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aanbieder hiermee akkoord gaat.
  • Overeenkomst van opdracht
  • Het is een vereiste dat de aanbieder akkoord gaat met de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht. Zie de bijlage. Uit de offerte blijkt duidelijk dat de aanbieder hiermee akkoord gaat.
  • We werken conform de Wet DBA
  • We werken conform de Wet DBA wat inhoudt dat deze opdracht uitsluitend kan worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen. Uit de offerte blijkt duidelijk dat het aanbod van een personele dienstverlener komt.
  • Verklaring omtrent gedrag
  • De kandidaat die aangeboden wordt is in het bezit van een goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden bij de gemeente Midden-Groningen. Dit blijkt duidelijk uit de offerte en wordt tegelijk met de ondertekende overeenkomst ingediend. Een goedgekeurde VOG is een voorwaarde om te opdracht te kunnen uitvoeren.
  • Contactpersoon
  • Uit de offerte blijkt duidelijk wie de contactpersoon is voor de opdrachtgever en waarmee contact opgenomen kan worden als de aangeboden kandidaat uitgenodigd wordt voor een verificatiegesprek.
  • Werkervaring
  • Werkervaring bij een gemeentelijke organisatie en/of zorgaanbieder is vereist.
  • Werkervaring 2
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met contractmanagement. Dit blijkt duidelijk uit de offerte.
  • Fysieke aanwezigheid
  • Wekelijkse fysieke aanwezigheid is noodzakelijk.
  • Gevraagde documenten
  • Aanleveren bij offerte
    • Motivatiebrief

    Gunningscriteria



    Weging prijsdeel: 25 %



    Ervaring met contractmanagement: weging 20 %

    Kandidaat heeft minimaal 2 jaar werkervaring als contractmanager in het sociaal domein. Arceer in het CV. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe hoger dt;'>20 %

    Ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer: weging 20 %

    Kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met financiële en juridische aspecten van contractbeheer. Arceer in het CV. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe hoger t;'>20 %

    Proactieve houding en oog voor kwaliteit en verbetering: weging 10 %

    Uit het CV blijkt duidelijk dat kandidaat hieraant;'>10 %

    Interview: weging 25 %

    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    Reageer nu op deze opdracht!

    (Bijna) evenveel verdienen vanuit Detachering?!

    Let-op: Deze opdracht betreft een detacheringsopdracht. Deze opdracht kan niet als ZZP'er worden uitgevoerd.