Fraud Blocker Contractmanager Sociaal Domein (WI24-1279) - ZZP Opdrachten

Contractmanager Sociaal Domein (WI24-1279)

Logo van de gemeente Amstelveen met de tekst "Gemeente Amstelveen" met een rood en zwart schildembleem met daarop drie zilveren kruisen.

Aanvraagnummer: 1728
Organisatie: Gemeente Amstelveen
Locatie: Gemeente Amstelveen
Uren per week: 32 per week
Tarief: €95 per uur
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 01-07-2024
Optie tot verlenging: 4 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 07-06-2024 12:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Opdrachtomschrijving

De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
Als Contractmanager kom je te werken in het informele en hardwerkende team Beleid, Contract, Control en Informatie (BCC-I). Dit team valt onder de afdeling Werk & Inkomen en ondersteunt de afdelingen Werk & Inkomen, Jeugd & Samenleving en Sociale Voorzieningen binnen het Sociaal Domein op het gebied van beleid, contractmanagement, interne controle en informatiemanagement. Het team bestaat uit 20 medewerkers, waarvan 5 Contractmanagers.

Als Contractmanager Sociaal Domein ben je aanspreekpunt voor alle aanbieders binnen Wmo, Participatiewet, Leerlingenvervoer en Minimabeleid met betrekking tot contracten, tarieven en normbudgetten. Hieronder vallen Wmo begeleiding, Wmo vervoer, Hulpmiddelen, Hulp bij het Huishouden, Leerlingenvervoer, Onafhankelijke cliëntondersteuning, Re-integratie, Minimabeleid (zwemregeling e.a.).
Je zorgt voor een correcte uitvoering van de contracten door de gecontracteerden, waaronder tijdige contractafsluiting, -verlenging en –beëindiging. Je voert evaluaties met de gecontracteerde aanbieders en stuurt tijdig bij op zowel financiële en marktveranderingen.
Aanvullend daarop fungeer je als sparringpartner voor de collega’s van vakafdelingen en zorg je voor structurele informatie met betrekking tot budgetontwikkelingen, budgetbewaking en advisering, waardoor sturing op de vakafdelingen mogelijk is. Tevens zorg je voor tijdige levering van de informatie ten behoeve van de verantwoording voor de jaarrekeningen van Wmo en Participatie.

De opdracht loopt tot 1 oktober 2024. Er is een mogelijkheid tot verlenging.

Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend i.v.m. overbruggingsperiode totdat een vaste contractmanager start.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij het aanbieden van een kandidaat.


Kandidaatomschrijving

Profiel:

  • Je beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding.
  • Je beschikt over werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein.
  • Je hebt ervaring binnen het sociaal domein, bijvoorbeeld bij een gemeente of zorgaanbieder.
  • Je hebt kennis van en affiniteit met Participatiewet en minimabeleid.
  • Je hebt kennis van en affiniteit met Wmo.
  • Je kunt kort en bondig rapporteren, kunt gegevens begrijpen en doorgronden, je hebt financieel inzicht en oog voor detail.
Competenties:
Als Contractmanager beschik je over de volgende competenties:
  • Klantgericht.
  • Resultaatgericht.
  • Betrouwbaar.
  • Verbindend.
  • Stressbestendig.
  • Politieke sensitiviteit
  • Analytisch.

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure.Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.


Eisen

Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding.
Referentie vereist
Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Contractmanager Sociaal Domein (binnen een gemeente, provincie, Rijk of zorgaanbieder), opgedaan in de afgelopen 6 jaar.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning
  • VOG
  • Verklaring van geheimhouding en integriteit
  • Gegevens crediteuren

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 4 jaar werkervaring als Contractmanager binnen een gemeente, provincie of het Rijk opgedaan in de afgelopen 10 jaar.Graag geel arceren op CV.
Weging: 25 %


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van contractmanagement Wmo, opgedaan in de afgelopen 6 jaar. Graag geel arceren op CV indien ervaring binnen Wmo is opgedaan.
Weging: 25 %


Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Verificatie van inhoud aangeboden profiel.
  • Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.
  • Competenties voor deze uitvraag.
  • In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

Weging: 25 %

Interviewplanning

De top 5 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op maandagochtend 17 juni tussen 09:30 en 12:00 uur of dinsdagochtend 18 juni tussen 09:00 en 12:00 uur. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is op eerdergenoemde data + tijdstippen. De gesprekken zullen plaatsvinden op ons raadshuis.