Aanvraagnummer: 6180
Organisatie: Gemeente Zeist
Locatie: Zeist
Uren per week: 16 uur
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Utrecht
Startdatum: z.s.m.
Optie tot verlenging: Mogelijk, maar nog niet bekend
Sluitingsdatum: 03-01-2025 09:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en zichzelf zijn. We werken vanuit de kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. We willen aansluiten bij wat er in de samenleving speelt en daarop flexibel inspelen. Bij ons kun je jouw eigen perspectief en waarde toevoegen. Solliciteer als je je herkent in het profiel, ongeacht achtergrond, levensstijl of beperking.
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en professional blijft groeien. We zoeken geen perfecte kandidaat, maar iemand die zijn kwaliteiten, zelfkennis en humor inzet om uitdagingen aan te pakken.
Team
Je werkt binnen het team Beheer Openbare Ruimte (40 fte) samen aan de realisatie van onder- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.
Opdracht
Als interim programmamanager beheer openbare ruimte (BOR) bepaal je de structuren om strategisch en planmatig het beheer op te pakken. Jij coördineert het werk van medewerkers binnen de afdeling en vertaalt politiek of maatschappelijk gevoelige onderwerpen naar het team. Je bewaakt de integraliteit en besluitvorming, werkt zelfstandig en met de verschillende disciplines binnen BOR. Jij bent de verbindende schakel tussen deze disciplines. Je hebt een voorbeeldfunctie, spreekt je constructief uit en stuurt resultaatgericht en coachend. Je creëert begrip tussen belanghebbenden bij conflicterende belangen en verbetert onze aanpak.
Wie ben je?
Je kunt mens, inhoud en proces verbinden. Je bent sparringspartner voor manager en medewerkers bij vakdiscipline-overstijgende vraagstukken en ons financiële geweten. Je hebt bestuurlijke en politieke sensitiviteit, bent analytisch en samenwerkingsgericht. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je geeft opbouwende feedback, handelt proactief en neemt anderen mee in verbeteren van processen. Je doorziet het politieke krachtenveld en stemt je aanpak hierop af.
Vereisten
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelorniveau;
2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als programmamanager/coördinator beheer openbare ruimte bij een overheidsorganisatie;
3. Beschikbaarheid vanaf 13 januari 2025, minimaal 16 uur per week.
Gunningscriteria
4. Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar als programmamanager of coördinator beheer openbare ruimte bij een gemeentelijke instelling (35 punten);
5. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar met adviseren over projecten aan het bestuur en monitoren van projecten (15 punten);
6. Minimaal 4 jaar werkervaring in de afgelopen 6 jaar met verantwoording en advisering binnen de p&c-cyclus van een gemeentelijke instelling (20 punten);
7. Minimaal 4 jaar werkervaring met coördineren van werkzaamheden binnen beheer openbare ruimte (30 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre je voldoet aan het profiel.
Competenties
- Communicatief
- Politiek sensitief
- Klantgericht
- Resultaatgericht
- Analytisch
- Omgevingsbewust
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, conform de CAO van de opdrachtgever.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Hybride werken is in overleg mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 7 januari 2025. Kandidaten ontvangen uiterlijk maandag 6 januari 2025 bericht.
Overige informatie
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is verplicht en moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet dit geregistreerd staan in het handelsregister conform de Waadi.
De reactietermijn van deze aanvraag loopt tot vrijdag 3 januari 2025, 09:00 uur.