Aanvraagnummer: 7418
Organisatie: Gemeente Brummen
Locatie: Brummen
Uren per week: 20-24
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 6 maanden
Regio: Gelderland
Startdatum: 24-03-2025
Optie tot verlenging: ja
Sluitingsdatum: 12-03-2025 23:59
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdracht omschrijving
Wij hebben een reguliere vacature voor Coƶrdinator. Om ervoor te zorgen dat de adviserende rol binnen de Fysieke Leefomgeving van Gemeente Brummen voldoende bemenst is, hebben we gezien de doorlooptijd van deze reguliere vacature nu behoefte aan tijdelijke versterking.
De aard van de functie maakt deze opdracht ongeschikt voor zelfstandig ondernemers.
Verantwoordelijkheden
Je zorgt voor de verbinding van inhoudelijk beleid binnen het proces Fysieke Leefomgeving Ć©n de gemeente als geheel zodat de gemeente Brummen onderbouwd keuzes kan maken voor de toekomst. Naast je eigen beleidsadvisering houd je ook zicht op de advisering van het beleidsteam en zorg je dat deze aansluit bij de strategische keuzes van de organisatie. Je verzorgt met het team een passende taakverdeling, voert ontwikkelgesprekken, signaleert knelpunten en bespreekt passende oplossingen met de manager. Je bent aanspreekpunt voor een eigen aandachtsgebied binnen de fysieke leefomgeving, te weten de interne begeleiding van de Contourenschets Verstedelijking in Balans van de Regio Stedendriehoek. Je adviseert collegaās bij complexe dossiers en/of pakt hierbij onderdelen op.
Thema's die op dit moment spelen zijn:
- Stedenbouw: Gebiedsontwikkeling Wonen. Hierbij volg je het programma en is het je voornaamste taak om strategisch dan wel tactisch mee te schakelen met de Adviseur Woningbouw.
- Ruimtelijke kwaliteit: Op dit moment wordt de nota opgesteld. Hierbij ligt de nadruk op het sturen van het proces.
- Huisvesting bijzondere doelgroepen: met een doorstroomlocatie en de taakstelling rond statushouders, OekraĆÆense ontheemden en uitvoering Spreidingswet ligt er een flinke taak op de gemeentelijke schouders. Een team Asiel en Migratie houdt zich hiermee bezig.
- Diverse grondzaken.
- Het verder uitrollen van 'projectmatig werken' binnen de organisatie.
In jouw eigen beleidsadvisering werk je aan:
- Verbinding van de verschillende lijnen binnen het proces met elkaar,Ā samenhang aanbrengen in de adviezen aan het college en de raad en bewaking van de planning en werkdruk van het team.
- Breng je toekomstige beleidsmatige ontwikkelingen in kaart.
- Vertaal je ontwikkelingen naar en adviseer je over consequenties van beleidskeuzes voor begroting en organisatie.
- Onderhoud je regionale netwerken.
- Adviseer je over (complexe) problematiek en vertaal je deze naar uitvoerbaar beleid.
Je maakt deel uit van diverse projectteams binnen de organisatie en vertegenwoordigt op onderdelen de gemeente Brummen binnen de Regio Stedendriehoek - Wonen & Zorg.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar zo vanaf 24 maart (iets later bijv. 1 april mag ook) tot en met september voor 20-24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Overige eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Minimaal 10 jaar werkervaring binnen de Fysieke Leefomgeving
Minimaal 5 jaar werkervaring binnen de gemeentelijke setting
Aangeboden kandidaat heeft een dienstverband bij het aanbiedende bureau.
HBO werk- en denkniveau
Gunningscriteria
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
Gunningscriteria Kwaliteit
15 %HBO werk en denkniveau. Minimaal een afgeronde HBO-opleiding; bv: - Rechten - Bestuurskunde - Bouwkunde - Ruimtelijke Ordening - Planologie - Geografie - Stedenbouw Aangevuld met relevante training en opleiding binnen het fysieke domein.
10 %Minimaal 3 jaar ervaring in strategische advisering.
25 %Minimaal 3 jaar ervaring met beleidsadvisering binnen een gemeentelijke setting.
20 %Ervaring met een een kleine tot middelgrote gemeente
30 %Minimaal 5 jaar ervaring beleidsadvisering binnen het fysieke domein (omgevingsrecht, ruimtelijke ordening, Bouw, Planologie, Stedenbouw, etc.)
Gunningscriterium Prijs
Geen limieten
Competenties te toetsen in interviewfase
Tijdens het interview zullen de volgende zaken worden besproken en beoordeeld:
- Het overziet consequenties, ook buiten het eigen beleidsterrein.
- Vermogen om complexe dossiers tot een goed einde te brengen.
- Coachende en verbindende vaardigheden.
- Politieke sensitiviteit.
Interviewfase
Uitsluitend de Externen die na een schriftelijke beoordeling van de Offertes in de rangorde de plaatsen 1 tot en met 3 innemen, zullen worden uitgenodigd voor een interview.
De interviews zullen plaatsvinden op 18 maart a.s. Gelieve hier rekening mee te houden.