Fraud Blocker Coördinator Functioneel Beheer - Freelance Opdrachten

Coördinator Functioneel Beheer

Logo van purmerend met een gestileerde groene en blauwe stierenkop naast de merknaam in vet, schreefloos lettertype.

Aanvraagnummer: 2180
Organisatie: Gemeente Purmerend
Locatie: Purmerend
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: Zo snel mogelijk
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 24-06-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie

De gemeente Purmerend en in het bijzonder het team ICT is volop in ontwikkeling. Als gemeente willen we weten wat er in de stad speelt, in verbinding staan met onze inwoners en ondernemers. Dat betekent dat we goed in de gaten houden hoe het met onze inwoners, ondernemers én collega’s gaat. Het team ICT bestaat uit 40 medewerkers en zorgt ervoor dat systemen en applicaties op de juiste manier werken zodat onze collega’s zich optimaal kunnen inzetten. Door groei van de stad en de organisatie is ook het team ICT aan het groeien, hierdoor zijn we van plan om met kennisgebieden te gaan werken.


Opdracht

We zijn op zoek naar een enthousiaste en ervaren Coördinator Functioneel Beheer om ons team te versterken. Naast dat je invulling geeft aan deze nieuwe functie, ga je aan de slag met een advies over hoe deze rol en het team het beste ingevuld kan worden. Op basis van je eigen ervaringen en gesprekken met de collega’s en teammanager kom je met o.a. aanbevelingen over de aansturing van het team functioneel beheerders (18 fte), de professionalisering van het team en de daarbij horende ontwikkeling van onze medewerkers. Je start de 1 e maand met het ophalen van de opdracht en het opstellen van een plan van aanpak, inclusief tijdsplanning. Binnen afzienbare tijd ligt er een gedegen advies.

In onze ogen speelt de Coördinator Functioneel Beheer een cruciale rol in het waarborgen van de optimale werking en gebruik van onze informatiesystemen en applicaties. De externe ontwikkelingen en keuzes die team informatievoorziening maakt in de architectuur heeft mogelijk invloed op de inrichting van functioneel beheer.
Je werkt nauw samen met verschillende stakeholders binnen de organisatie en zorgt ervoor dat de IT-systemen aansluiten bij de behoeften van de gebruikers en de organisatiedoelen. Je zorgt ervoor dat het team op orde is en werkt toe naar een optimale taakverdeling.
Ook ondersteun je de teamleider door een aantal P-taken over te nemen. Zo ben je het eerste aanspreekpunt voor de collega’s van functioneel beheer als het gaat om personele vragen en adviseer je de teamleider in te nemen besluiten.


Vereisten / knock-outcriteria


1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel beheerder binnen een overheidsinstelling;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het aansturen van multidisciplinaire teams. Benoem dit duidelijk in het cv.


Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)


4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het aansturen van multidisciplinaire teams binnen een gemeente (30 punten);
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bedrijfskunde of Informatica (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken. Benoem dit duidelijk in het cv door twee concrete voorbeelden te geven (25 punten);
7. Aantoonbare kennis van BiSL én ITIL-processen (25 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel beheerder binnen een gemeentelijke instelling (10 punten).


Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.


Benodigd aantal professionals

1.


CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.


Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen


Planning

De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 1 juli 2024 tussen 15.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.