Fraud Blocker Coördinator Planning & Control | Gemeente Olst-Wijhe | ZZP

Coördinator Planning & Control

Logo van de gemeente Olst-Wijhe met gestileerde groen-blauwe tekst.

Aanvraagnummer: 5773
Organisatie: Gemeente Olst-Wijhe
Locatie: Olst-Wijhe
Uren per week: 32-36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Overijssel
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 3 maand(en)
Sluitingsdatum: 23-12-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige plattelandsgemeente tussen Zwolle en Deventer. Landelijk wonen, maar met de gemakken van de stad dichtbij. Olst-Wijhe kent een heel actieve samenleving met ruim 18.000 inwoners. De mooie natuur en de IJssel trekken veel bezoekers en natuurliefhebbers naar onze gemeente. Olst-Wijhe is een fijne plek om te wonen, werken en recreëren. Om deze kracht te behouden zijn er volop ontwikkelingen en je collega’s uit het team Strategie zetten volop in op het organiseren van meer strategisch vermogen voor de gemeente en daarmee meer focus. Het team is klein, nieuw en biedt ook voor jou ruimte om te pionieren en te innoveren.

Opdracht
Als coördinator planning & control sta je aan de lat om onze P&C-stukken, zowel inhoudelijk als financieel, verder te professionaliseren. Dat doe je samen met ons team Financiën en onze concerncontroller. Het eerstvolgende product is dit voorjaar een kadernota en daaropvolgend de begroting voor 2026. De kadernota geeft richting aan de begroting en aan de inhoudelijke koers voor de komende jaren. Je komt in ons nieuwe team Strategie zodat je met je expertise en brede interesse integraal met onze gemeenteraad, bestuur en organisatie mee kan denken over de lange(re) termijnimpact van de structuren en voorstellen die we gezamenlijk opleveren. Je weet ook de juiste woorden te geven aan de cijfers: naast het ‘hoe’ maak je het ‘waarom’ helder. Als coördinator planning & control ben je dus zowel van het proces als van de inhoud. Je hebt helder hoe P&C kan bijdragen aan een scherpere focus op wat we als gemeente moeten, willen en kunnen. Je zet je ook in voor de doorontwikkeling van de tussentijdse bestuursrapportages. De komende jaren is het een uitdagende puzzel om begrotingen te plannen die perspectief bieden. Omdat er veel opgaven in het sociale domein liggen, is expertise op dat vlak een pré, maar als strateeg weet je (financieel) ook de weg in het fysieke domein.

We zoeken een mix van een financiële denker en doener die met strategische visie en stevige advieskwaliteiten helpt om onze gemeente verder te brengen in het organiseren van een vitale P&C-cyclus. We bieden een werkomgeving waar je inzet telt en je kansen krijgt om meters te maken. Je laveert met flair tussen bestuur, raad en organisatie. Je hebt concrete ideeën over hoe je onze kadernota en begroting inzichtelijker en beter leesbaar kunt maken. Je bent een teamspeler die samen met onze concerncontroller en ons team Financiën in 2025 het fundament legt om een aansprekende en realistische toekomst op te bouwen. Tegelijkertijd ben je een zelfstandig denker die constructief kritisch durft te zijn. Je hebt kennis van en oog voor de diversiteit van verschillende beleidsvelden en zet in op het vinden van verbinding. Je begrijpt dat ‘cijfers’ uiteindelijk ‘gezichten’ vertegenwoordigen. Dat perspectief voedt je ambitie om een werkbare structuur neer te zetten waarmee we vooruit kunnen.

Concrete projecten

  • Doorontwikkelen van de planning & control-cyclus;
  • Coördinatie/penvoering Kadernota 2025-2028 en begroting (2026);
  • Bestuursadvisering in brede zin.

Vereisten / Knock-outcriteria

  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld (zoals laptop en mobiel);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator planning en control;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financiën bij een gemeentelijke instelling;
  • Uiterlijk beschikbaar per 3 februari voor minimaal 32 uur per week.

Gunningscriteria

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als coördinator planning en control bij een gemeente (45 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met financiële advisering binnen het sociaal domein (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het leesbaar/inzichtelijk maken van P&C-stukken (voorbeelden te noemen in het cv) (15 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 16 januari 2024 (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u of de door u aangeboden kandidaat aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Strategisch denkvermogen;
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
  • Communicatief vaardig (mondeling/schriftelijk);
  • Teamspeler, verbindend en resultaatgericht.

Beoordeling
Flextender beoordeelt de cv’s van kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op de genoemde gunningscriteria.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11/12, conform de CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, met minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Hybride werken is mogelijk.
De te werken dagen worden in overleg vastgesteld.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 januari 2025 om 09:00 uur. Kandidaten ontvangen hierover uiterlijk op maandag 30 december 2024 bericht. Overige kandidaten worden na de gesprekken geïnformeerd over de voortgang.

Overige informatie

  • De opdrachtgever vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG);
  • De opdrachtgever vraagt om een Integriteitsverklaring;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, dient deze geregistreerd te zijn in het handelsregister als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht loopt tot maandag 23 december 2024 om 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.