Fraud Blocker Coördinator Planning en Control Cyclus | Freelance Opdracht

Coördinator Planning en Control Cyclus

Logo van provincie utrecht met links een gedetailleerd wapen en rechts de naam "provincie utrecht" naast twee rode vierkantjes.

Aanvraagnummer: 4000
Organisatie: Provincie Utrecht
Locatie: Provincie Utrecht
Uren per week: 32-40 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Utrecht
Startdatum: Z.s.m.
Optie tot verlenging: 2 maal 6 maand(en)
Sluitingsdatum: 03-10-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Organisatie Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken we aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht:

Binnen het domein Bedrijfsvoering, Informatie en Organisatie; Team Financiën 1 Het domein Bedrijfsvoering Informatie en Organisatie waarin jij komt te werken bestaat uit HR en Organisatie (HRO), Facilitair (FAC), Informatievoorziening- en Automatisering (IEA), Office Support (TOS), Inkoop, Juridisch en Subsidies (IJS) en Financiën (FIN). Wij richten ons op een integrale bedrijfsvoering, die past in de huidige tijd. Wij blijven onze producten en diensten ontwikkelen en verbeteren. Zo leveren wij een optimale ondersteuning en een dienstverlening met toegevoegde waarde.

Financiën is opgedeeld in 2 teams, die op hoofdlijnen een vijftal resultaatgebieden kent: financial control, regie op de bestuurlijke planning- en control producten, financiële strategie en beleid, fiscaliteit en de financiële administratie.

Wat ga je doen? Als coördinator planning en control (P&C) ben je verantwoordelijk voor het coördineren van het proces van een of meerdere P&C producten binnen de planning en control cyclus. Je zorgt dat de producten tijdig en met goede kwaliteit opgeleverd worden. Je maakt werkbare planningen, zorgt voor betrokkenheid van de juiste collega’s, bewaakt de voortgang, kwaliteit en begeleidt het bestuurlijk proces tot vaststelling in Provinciale Staten. Je geeft inhoudelijke richting en sturing aan de financiële kaders richting de financials. Daarnaast signaleer je kansen voor de doorontwikkeling van P&C producten en benut je deze. Je speelt een rol bij het optimaliseren van de begrotingssoftware van Lias en blijft op de hoogte van ontwikkelingen in jouw vakgebied. Als sparringpartner ondersteun je collega’s bij complexe vraagstukken.

Vereisten / Kock-outcriteria
1. Een afgeronde financiële opleiding op minimaal HBO niveau zoals bedrijfseconomie, finance & control of accountancy;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met de regie op de P&C cyclus en het coördineren van P&C producten voor de gehele organisatie binnen een non-profit organisatie met meer dan 500 medewerkers die meerdere bestuurslagen kent in de afgelopen 5 jaar;
3. Aantoonbare werkervaring met de actuele wet- en regelgeving zoals de BBV of het Besluit accountantscontrole decentrale overheden;

Competenties

  1. Persoonlijke eigenschappen
  2. Je bent een verbinder die actief de samenwerking opzoekt en mensen weet te verbinden aan het behalen van de doelen in de P&C Cyclus.
  3. Je hebt een flexibele, positief kritische en dienstverlenende houding, met oog voor details en een grote resultaatgerichtheid
  4. Je kunt goed zelfstandig en binnen tijdsplanning werken en bent daarbij stressbestendig
  5. Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit
  6. Vaardigheden
  7. Je hebt sterke analytische vaardigheden en kan hoofd en bijzaken goed onderscheiden.
  8. Je bent positief kritisch en besluitvaardig.
  9. Je werkt gestructureerd, gedisciplineerd en enthousiasmerend
  10. Je hebt een zelfstartend vermogen en je beschikt over de nodige geduld en veerkracht
  11. Je beschikt over overtuigingskracht en goede presentatievaardigheden
  12. Kennis
  13. Kennis van overheidsfinanciën (BBV, BADO etc) en van de verschillende bestuurlijke besluitvormingsprocessen
  14. Je hebt kennis van en analytisch inzicht in de administratie en de vertaling daarvan in de verschillende P&C producten.
  15. Je hebt kennis van en bent vaardig met de IT systemen: SAP 4Hana, LIAS en PowerBI.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Benodigd aantal professionals 1

CV-eisen Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr Is hybride werken mogelijk: ja

Planning De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 9 oktober tussen 09.00- en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 3 oktober 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.