Fraud Blocker Coördinator Planning en Control Cyclus | Freelance Opdracht

Coördinator Planning en Control Cyclus

Logo van Hilversum Mediastad, met een blauw schild met een geel propellerachtig symbool en de tekst "Hilversum Mediastad" in blauw en geel.

Aanvraagnummer: 4675
Organisatie: Gemeente Hilversum
Locatie: Hilversum
Uren per week: 28 tot 36 uur
Tarief: Geen maximum
Regio: Noord-Holland
Startdatum: 25-11-2024
Optie tot verlenging: 4 maal 4 maand(en)
Sluitingsdatum: 04-11-2024 09:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten


Deel deze opdracht
  


Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, zorgen voor nu en werken aan morgen
Met dit motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeften die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waarop we Hilversum verder uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is, bieden we zorg of ondersteuning. Daarnaast zijn toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur belangrijk voor ons.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Zo komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Als coördinator Planning & Control (P&C) ben jij de persoon die alles weet samen te brengen op het gebied van financiën in Hilversum. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie van de jaarrekening 2024. Het is een veelzijdige en dynamische functie waarbij je continu in contact staat met alle belanghebbenden binnen de gemeente Hilversum, van je eigen team tot de accountant, collega’s van Interne Controle, afdelingsmanagers en het college.

Wat ga je concreet doen?

  • Je coördineert de totstandkoming van de jaarrekening 2024 van begin tot eind en bent hiervoor het eerste aanspreekpunt. Je zorgt voor de tijdigheid en volledigheid van de jaarrekening.
  • Organiseert en faciliteert overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen voor het tot stand komen van de jaarrekening 2024.
  • Je werkt samen met de diverse afdelingen binnen de gemeente Hilversum en stelt de jaarrekening (digitaal en op papier) samen.
  • Je zorgt voor de verbinding, weet wat ieders bijdrage is, waar knelpunten zitten en wanneer in te grijpen. Je informeert tijdig je stakeholders.
  • Je zorgt dat iedereen op de hoogte is van wat zij wanneer moeten opleveren en je stuurt hierop. Je signaleert knelpunten en denkt mee over oplossingen.
  • Je monitort de voortgang en bewaakt deadlines, kwaliteit en volledigheid voor tijdige oplevering van relevante documenten.
  • Je ziet waar verbeteringen mogelijk zijn en maakt continu een kwaliteitsslag. Je coördineert de beantwoording van raadsvragen, moties en amendementen die betrekking hebben op de jaarrekening.
  • Gedurende de interne en externe controle stem je werkzaamheden af en ondersteun je collega's bij het opleveren van de controledossiers voor de externe accountant.
  • Je volgt de ontwikkelingen op het gebied van financiën en vertaalt deze naar financieel beleid en verbetervoorstellen voor de P&C-cyclus.

Wat breng je mee?
Als professional in financiën kan je uitstekend communiceren op alle niveaus van de organisatie. Met een open persoonlijkheid ben je toegankelijk en voel je je verantwoordelijk voor je werk. Je bent een aanpakker die goed omgaat met tijdsdruk. Als verbinder ben je in staat om in verbinding te komen met mensen en deze in beweging te krijgen.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau.
2. 'Bring your own device' is van toepassing.
3. Aantoonbare werkervaring in coördineren van de Planning en Control cyclus bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners.
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 28 uur per week.

Gunningscriteria
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator Planning en Control (40 punten).
6. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en opleveren van controledossiers (25 punten).
7. Aantoonbare kennis van en werkervaring met Lias (25 punten).
8. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met actuele wet- en regelgeving zoals BBV (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u aan het profiel voldoet.

Competenties

  • Analytisch
  • Communicatief
  • Proactief
  • Oplossingsgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Maandag – Vrijdag

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 5 november tussen 09:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 november 2024 bericht.

Overige informatie

  • VOG-screening wordt uitgevoerd door de gemeente Hilversum.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. Eventuele reiskosten voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden.
  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit geldt voor mobiele telefoon en laptop/iPad.
  • Opdrachtnemer moet in het handelsregister geregistreerd staan als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 4 november 2024, 09:00 uur.