Aanvraagnummer: 5878
Organisatie: Gemeente 's Hertogenbosch
Locatie: s-Hertogenbosch
Uren per week: 36 per week
Tarief: €0 - €100 per uur
Duur van de opdracht: 20-1-2025 t/m 30-6-2025
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 20-1-2025
Optie tot verlenging: 2 x 3 maanden
Sluitingsdatum: 03-01-2025 17:00
LET OP! Opdrachten dienen minimaal 1 werkdag voor de sluitingsdatum binnen te zijn voor tijdige verwerking.
Deel deze opdracht
Opdrachtomschrijving
De organisatie
Weener XL is het werk- en ontwikkelbedrijf van de gemeente ’s-Hertogenbosch. Wij zijn er voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Weener XL biedt een totaalpakket, waar passend werk en participatie voorop staan. We voorzien in (aanvullend) inkomen voor mensen die daarvoor een beroep op ons doen en toetsen of ze daar recht op hebben.
Bij Weener XL is de cultuur open en informeel. We werken hard om de beste dienstverlening voor onze klanten te kunnen leveren. We verwachten flexibiliteit en zelfstandigheid van onze medewerkers. Als het nodig is, zetten we net een stapje extra voor onze klant.
Het team (huidige situatie – gewenste situatie)
Vanaf 1 januari 2025 komen een aantal sub-teams samen onder een nieuw team te vallen namelijk het team Klantregie & begeleiding. Dit vanwege een herijking binnen de organisatie. Het team is opgebouwd uit 2 sub-teams: Klantregie & Begeleiding en team administratie.
Sub-team klantregie en vraaggerichte dienstverlening
In dit team komen werkconsulenten samen die voorheen werkzaam waren binnen een team regievoering en een team participatie. Beide teams opereerden binnen andere afdelingen. Doel van de samenvoeging is dat WXL bij meer klanten die langer dan 2 jaar in de participatiewet vallen regievoering wil gaan bieden. De regievoering is gericht op ontwikkeling (stappen zetten op de participatieladder). Bij de klanten waarbij het inzetten op ontwikkeling (nog) niet haalbaar is wordt een vorm van vraaggerichte dienstverlening ontwikkeld.
Sub-team administratie
Dit team biedt ondersteuning aan de consulenten bij de uitvoering van de participatiewet. Voorheen waren de ondersteunende taken t.b.v. werkconsulenten en inkomensconsulenten op verschillende plekken georganiseerd. Vanaf 2025 voegen we dit samen binnen één team.
De functie & opdracht
In de rol van Coördinator van het team Klantregie & begeleiding heb je een adviserende rol naar de teamleider als een operationeel leidinggevende rol. Het streven is dat eind 2025 de basis van het team Klantregie & begeleiding staat.
In rol van operationeel leidinggevende geeft je sturing aan verschillende werkzaamheden in verschillende sub teams. ongeveer. Deze mensen voeren samen met de medewerkers van administratie de Participatiewet uit.
In je adviserende rol ondersteun je de teamleider in het veranderproces waarbij samen met de medewerkers gebouwd wordt aan het team.
Belangrijkste taken:
· Operationeel leidinggeven aan ongeveer 30 personen en een goede sparringspartner voor leidinggevende.
· Het voeren van voortgangsgesprekken op de doelstellingen . Hierbij oog houden op zowel mens ontwikkeling als op team ontwikkeling.
· Het leveren van input voor de functionering- en beoordelingsgesprekken .
· Advisering van de teamleider m.b.t. het verander, ontwikkeltraject van beide sub-teams.
- Sturing geven aan de uitvoering van de werkzaamheden van de verschillende subteams
- Vertalen van teamplan naar resultaatgerichte afspraken en deze monitoren
- Verzamelen van managementinformatie als input van de kwartaalcijfers.
Voor deze opdracht gaat onze voorkeur uit naar detachering via een bureau.
Kandidaatomschrijving
Je hebt werkervaring in de functie van coördinator
Je bent in staat om een team te motiveren en aan te sturen en weet daarbij de individuele kwaliteiten van medewerkers te benutten
Je vindt het leuk om operationeel bezig te zijn waarbij de leidinggevende tactisch de lijnen uitzet.
Ervaring met veranderprocessen
Iemand die om kan gaan met de weerstand die ontstaat door de veranderingen en duidelijkheid kan geven
Iemand die energie krijgt van veranderingen
Goede sparringspartner voor de teamleider en het overzicht bewaakt. Je voelt je thuis in een omgeving waarin de te leveren dienstverlening moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten. Je kan goed omgaan met de tegengestelde belangen die er soms zijn. Tevens ben je in staat om met anderen op een constructieve wijze samen te werken om gemeenschappelijke doelen te behalen. Je bent scherp, zorgvuldig en dienstverlenend met affiniteit voor onze doelgroepen. Daarnaast kun je goed plannen en organiseren en ben je accuraat. Door een passende aanpak en communicatie weet je resultaat te behalen.Eisen
- Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument
- VOG
Gunningscriteria
Motivatiebrief
Er wordt beoordeeld op de intrinsieke motivatie om binnen het sociaal domein en de gemeentelijke sector te willen werken.
Gewenst opleidingsniveau
- Ja (15 %)
- Nee (1 %)
Gewenste werkervaring
- Ja (15 %)
- Nee (1 %)
Gewenste ervaring met CivSam en Cognos
- Ja (5 %)
- Nee (1 %)
Bekend met het Integratief gedragsmodel (IGM )
- Ja (5 %)
- Nee (1 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.