Coördinator Team Sociaal Beleid

Aanvraagnummer: 7546
Organisatie: Gemeente Steenbergen
Locatie: Gemeente Steenbergen
Uren per week: 24
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 12 maanden
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 17-03-2025
Optie tot verlenging: ja, nu nog niet duidelijk
Sluitingsdatum: 07-03-2025 10:30
Deel deze opdracht .fa { padding: 10px; font-size: 15px; width: 50px; text-align: center; text-decoration: none; margin: 5px 2px; }.fa:hover { opacity: 0.7; }.fa-facebook { background: #3B5998; color: white; }.fa-twitter { background: #55ACEE; color: white; }.fa-whatsapp { background: #25d366; color: white; }.fa-envelope { background: #808080; color: white; }.fa-linkedin { background: #007bb5; color: white; }.fa-instagram { background: #125688; color: white; }
Gemeente Steenbergen, met haar 25.000 inwoners, vijf dorpen en een stad, is een gemeente om trots op te zijn. De kernen De Heen, Dinteloord, Kruisland, Nieuw-Vossemeer, Steenbergen en Welberg hebben ieder een eigen karakter en dynamiek, maar samen zijn ze één. Het is er fijn wonen, werken en recreëren. De gemeentelijke organisatie zet zich dagelijks vol ambitie in voor de gemeente Steenbergen. Een organisatie die volop in ontwikkeling is om klaar te zijn voor een mooie toekomst. Een toekomst waarbij we samen met onze inwoners en partners bouwen aan onze gemeente.
De gemeente Steenbergen is op zoek naar een coördinator voor het Team Sociaal Beleid. Ben jij een ervaren en gedreven professional die het sociaal beleid ( team ) in onze gemeente naar een hoger niveau wil tillen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
- Je coördineert en stuurt het team Sociaal Beleid aan, waarbij je verantwoordelijk bent voor de planning en control cyclus en de dagelijkse gang van zaken inclusief personele aangelegenheden.
- Je zorgt voor de afstemming van het sociaal beleid met andere afdelingen en externe partners om een integrale en effectieve uitvoering te waarborgen.
- Je draagt bij aan de ontwikkeling, uitvoering en evaluatie van sociaal beleid binnen de gemeente Steenbergen,
- Je biedt inhoudelijke en strategische ondersteuning aan het gemeentebestuur en het managementteam.
- Je monitort de voortgang van beleidsplannen, signaleert knelpunten en zorgt voor het treffen van maatregelen om doelstellingen te behalen.
- Je begeleidt en ondersteunt de teamleden in hun professionele ontwikkeling , weet hiervoor de juiste instrumenten te gebruiken en zorgt voor een goede samenwerking binnen het team en met andere afdelingen.
Wat breng je mee?
- Een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in (sociale) bestuurskunde, maatschappelijk werk of een vergelijkbare richting.
- Affiniteit met de bestuurlijk ambtelijke samenwerking.
- Je bent strategisch sterk hebt visie en durft keuzes te maken die de organisatie doelen en het college programma ondersteunen.
- Je deinst er niet voor terug om naast je coördinerende rol beleidsmatig je rol te pakken.
- Aantoonbare ruime ervaring in het coördineren en aansturen van een beleidsteam
- Kennis van de wet- en regelgeving binnen het sociaal beleid (zoals de Wmo, Jeugdwet, Participatiewet) en ervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie.
- Sterke leiderschapskwaliteiten, met het vermogen om zowel het team als de samenwerking met interne en externe partijen te stimuleren.
- Een strategische en resultaatgerichte aanpak, gecombineerd met een praktische uitvoering van beleid.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Vereisten / knock-out criteria
- De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Kies bij het aanbieden bij type medewerker ‘flexmedewerker’ en bij contracttype ‘detachering’.
- Om bij gemeente Steenbergen te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 13, 41 en 71 (via uw leverancier). Eventueel aanpassen per opdracht. Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.
- De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO/WO-opleiding in de richting van (sociale) bestuurskunde, maatschappelijk werk of een vergelijkbare richting. Dit moet blijken uit het cv.
- Uw kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in soortgelijke functies. Dit moet blijken uit het cv.
- Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van de wet- en regelgeving binnen het sociaal beleid (zoals de WMO, Jeugdwet, Participatiewet) en ervaring met beleidsontwikkeling en -implementatie. Dit moet blijken uit het cv.
Gunningscriteria / wensen
- Uw kandidaat heeft aantoonbare ruime ervaring in het coördineren en aansturen van een beleidsteam. Dit moet blijken uit het cv.
- De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
- Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
- Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.
- Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
- strategisch en resultaat gericht
- probleemoplossend en analytisch denkvermogen
- leiding geven
- goede sociale en communicatieve vaardigheden
- flexibel
- procesoptimalisatie