Coördinator/teamleider team samenleving

Logo van Veldhoven met blauwe tekst en een dessin van drie blauwe ruiten in zigzagpatroon boven de tekst.

Aanvraagnummer: 1045
Organisatie: Gemeente Veldhoven
Locatie: Veldhoven
Uren per week: 36 per week
Tarief: Geen maximum
Duur van de opdracht: 3-6-2024 t/m 31-10-2024
Regio: Noord-Brabant
Startdatum: 3-6-2024
Optie tot verlenging: 3 x 6 maanden
Sluitingsdatum: 09-05-2024 17:00

LET OP! Deze opdracht is gesloten.


Deel deze opdracht


We zoeken op tijdelijke basis een interim coördinator/teamleider voor ons team samenleving. In dit team werken in totaal ruim 20 medewerkers op het gebied van beleid voor o.a. jeugd, onderwijs, sport, cultuur, WMO en wijken.

De organisatie is volop in ontwikkeling. Over enkele maanden verandert de functie van coördinator naar teamleider en ontstaan er nieuwe teams. Tot die tijd zoeken we een ervaren coördinator/teamleider. Je begeleidt de medewerkers waar nodig in hun werk en projecten. Je hakt knopen door in belang van de voortgang van de projecten. Van belang is kaders aan te brengen en prioriteiten te stellen. Op diverse terreinen is sturing en verbetering nodig. Gelet op de ontwikkelopgave voor het team, werk je ook in afstemming met het afdelingshoofd aan een verbeterplan waarmee de vaste teamleider straks door kan.

Onderwerpen waar je je in deze functie mee bezig gaat houden:

- Het ontwikkelen van het team. Hierbij hoort het voeren van ontwikkelgesprekken, maar ook het voeren van functioneringsgesprekken.
- Het maken van een analyse van het team over de capaciteit en kennis en kunde van de medewerkers.- Het aanpakken van de kwaliteit en ontwikkeling van medewerkers.- Plan van aanpak opstellen hoe het team zich verder kan ontwikkelen en daarover ook gesprekken voeren.
- Keuzes maken en duidelijke kaders stellen.

De opdracht duurt in ieder geval tot 1 november 2024 met een verlengingsoptie van 3x 6 maanden. Dit hangt af van wanneer er een teamleider in dienst komt. De opdracht voer je hoofdzakelijk uit op het gemeentehuis in Veldhoven. Werkdagen zijn in overleg.

We zijn benieuwd naar jou! Heb je vragen en wil je meer weten, neem dan contact op met Eric Bergmeester (afdelingshoofd Regie & Ontwikkeling) via 06-10494433

De gesprekken vinden plaats in de week van 13 mei 2024.

Je bent perfect voor deze functie als jij:

- Een ervaren teamleider bent die stevig in zijn schoenen staat.
- Goed gesprekken kan voeren en ook durft door te pakken op het functioneren van medewerkers.
- Analytisch bent en de analyse om kan zetten in een plan van aanpak.
- Een verbinder, netwerker, teamplayer en aanpakker bent.
- Je verbaal en schriftelijk helder en overtuigend kan communiceren.


Weging prijsdeel: 25 %

Opleidingsniveau

Minimaal opleidingsniveau: HBO
  • HBO (10 %)
  • HBO-hoger (15 %)
Weging: 15 %

Werkervaring

Hoeveel jaar werkervaring: minimaal 5 jaar als teamleider
  • 5 jaar (5 %)
  • meer dan 5 jaar (10 %)
Weging: 10 %

CV

Het CV wordt beoordeeld op volledigheid en duidelijkheid inzake de beschrijving van werkervaring.
Weging: 25 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In de gesprekken zal nadrukkelijk stil gestaan worden bij de match met de opdracht en het team.

Weging: 25 %
De gesprekken vinden plaats in de week van 13 mei 2024.